• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Citroen C4 Picasso Back To Black!!

ThaBird

Detailing rookie
21 feb 2009
1.124
0
Vandaag was het dan zover.
Ik was blij dat ik gisteren avond de auto al had gewassen en gekleid, zodat hij lekker droog en gereed stond vanmorgen.

Na een lekker bakkie koffie ben ik om 8 uur aan de slag gegaan.

eerst de testspot gedaan om te zien welke combo we nodig hadden vandaag.

De combi Wit en 203S van menzerna deed het helaas niet, wel was de grijze waas weg maar de onderliggende krasjes waren nog te veel zichtbaar.
Dus maar overgestapt naar 203S en oranje, wat alles deed verdwijnen.
Het had helaas wel na bewerking nodig, dus heb ik maar de 85RD 3.02 boven gehaald en die op oranje gebruikt en na bewerkt met de 106FA op zwart.

Na het polijsten de Blackhol op zwart ingewerkt en dat lekker een half uurtje laten uitademen.
Waarna het geheel op de rode kompressor pad met de Collinite 845 ingewreven en een uurtje laten curen.

Alles met de DAP 500.

Genoeg gelul hier zijn die picture's

Zijn geen trucage foto's ;)

Kan iemand raden waar ik was gebleven?:o)
Picasso-5.webp

Picasso-6.webp

Voor 8-o
Picasso-9.webp

Na
Picasso-10.webp

Brinkman shot

Picasso-7.webp

50/50 achterlicht

Picasso-8.webp

en als afsluiter nog wat nashots
Picasso-11.webp

Picasso-12.webp

Picasso-13.webp

Deze shot is gemaakt op de moterkap 8d
Picasso-16.webp

Picasso-15.webp

Picasso-14.webp

Heel mooi resultaat!! Kudos, lekker kleurtje he dat zwart :-d

85RD 3.02 (dat is toch de intensive polish?) op oranje dus en 1x of meerder daarna gefinished met 106FA (dat moet dan de Fianl Finish zijn) op zwart. Mooie combo moet ik ff onthouden.

gr bb

Ziet er echt geweldig uit............. De eigenaar zal zijn auto niet meer herkennen

Waar doe jij de achterlichten mee >? het plastic dus.

De achterlichten zijn gewoon meegegaan in het proces, dus 1 hit 85r en 1 hit 106FA (;) @ aBBel

De eigenaar was zeker zeer aangenaam verast, was echt in de overtuiging dat hij een grijs/zwarte auto had rofl

Geweldig resultaat :-)^

Ook een combo om te onthouden voor het 106'je wat hier voor de deur staat, zelfde kleur, zelfde staat maar gelukkig iets kleiner van formaat ;-)

Ziet er weer lekker verwend uit !
Achterlicht is goed verschil te zien, geeft weer extra moed voor mij ;)

1 klein vraagje ( waar jij, mocht zo zijn, niks aan kan doen ): is ie zo sinaasappellig of ligt het aan mij ?

Erg netjes. Hoe heb je de stap van de oranje naar de zwarte LC ervaren. Mijn gevoel zou zijn om te finischen met een light green.

Machtig mooi resultaat. Zou het zo kunnen zijn dat deze PSA lak erg gevoelig is voor swirls en grijs te worden? Ik stond gisteren op de pont van Schoonhoven naast een Peugeot 307 met volgens mij dezelfde kleur en die was er ook zo erg aan toe. Vond het een beetje lullig om een foto ervan te maken maar had het bijna gedaan.

@ Ron.
Het formaat was inderdaad wat aan de grote kant, was echt heel blij dat i k al de avond tevoren gewassen en gekleid had, want anders ging ik het niet op 1 dag af hebben.
Heb er 11 uur aan gewerkt vandaag8o

@ mk-us.

Als je goed kijk zijn alle auto's zo sinaasapelig tenzij ze 4-5 blanke lagen hebben gehad en gewetsand zijn 8d
Achterlicht en uiteraard koplamd kan je gewoon lekker mee nemen let wel op bij koplamp of deze niet os vorzien van een uv filterlaag, die wil je er uiteraard niet afpolijsten8d

@ Snitser.
Leuk dat je dit opmerkt :-)^ was daar dus ook wat huiverig voor en heb eerst na oranje 85r combo met wit en 106fa gedaan, en dat vergeleken met oranje zwart.
Heb lichtgreen overgeslagen :schaam maar ik zag geen verschil tussen zwart en wit.

@ Wesje.
Ik kan er eigenlijk geen hoogte van krijgen om eerlijk te zijn.
Want met 106FA op wit krijg je de grijze waas er in 1 hit mee weg, wat je doet vermoeden dat de lak boterzacht is.
Maar om de wat "dieper" krasjes weg te krijgen moest ik toch (vind ik) erg grof gaan met oranje en 85R 3.02.

Bedankt voor de leuke reactie's :jippie

Wow, the black is back!:-)^

Als er geen beschrijving was zou ik denken dat het een spiegel was, zo een scherpe reflectie8-o ! unbelievable:lol

Echt goed gedaan man:ja :-)^