• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Citroën DS - 45 jaar oud leder

Citroën DS

Detailing addict
27 mei 2008
119
62
Onze "nieuwe" DS21ie Pallas is voorzien van een mooi bruin lederen interieur. Hiervoor (en ook voor de dagelijkse Mercedes) de Gliptone producten cleaner en conditioner aangeschaft, werkt goed, leer wordt merkbaar soepeler.

540.jpg

Alleen is er hardnekkige vervuiling op het leder, een witte vetachtige laag, die ik ook met meermaals reinigen niet kan verwijderen. Het plakt ook tussen de stiknaden. Je kunt het er met je nagel voorzichtig uitpeuteren maar zo zul je het leder beschadigen. Ook zachtjes schrobben met een borsteltje voor leder heeft weinig kunnen helpen.

540.jpg


Wat kan dit zijn? iets uit het leer zelf dat uitwasemt en naar de oppervlakte komt? Resten van ledercrèmes die er in de loop van de jaren zijn opgesmeerd?
Bestuurdersstoel heft weinig last, passagiersstoel en achterbank des te meer.

Foto's na 2x behandelen met Gliptone cleaner:
https://myalbum.com/album/kgw0ftZqyVEY

Ik ben wat huiverig om zulk oud leder teveel te reinigen omdat het zou kunnen uitdrogen. En nog meer om agressieve producten toe te passen.

Iemand ervaring met dit probleem?
 
Lijkt mij toch oud product, mogelijk nu pas zichtbaar omdat het met de Gliptone reageert
De lederzeep is vrij mild, ik zou eens proberen met een klein beetje alcohol
Niet te nat, kort laten zitten en tijdens het borstelen laten verdampen
Paardenharen borstel is het fijns om mee te werken, iets harder mag ook maar let op de stiksels

In tegenstelling tot de meeste ontvetters breekt alcohol vetten af (verestert)