• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Citroen DS super uit 1971

AntonNL

Detailing trainee
27 jul 2013
22
47
Beste Carcleaners, Een goede collega heeft mij gevraagd of ik hem een keer wil helpen met het poetsen van zijn Citroen DS Super uit 1971. De auto verkeert voor 95% in originele staat. Ook de lak en het chroom. Nou ben ik zelf geen ervaren detailer dus zou ik jullie wat vragen willen stellen. Alles zal overigens handwerk worden omdat ik niet in het bezit ben van een DAP. - Zijn er specifieke zaken waar je rekening mee moet houden bij een zo'n oude auto? Kan je bijvoorbeeld de lak kleien? Of is deze bv te zacht? - Zijn er middelen die je beter niet kan gebruiken omdat ze te sterk zouden kunnen zijn voor deze oude lak? - Zelfde vraag als boven maar dan voor het chroom? - Ik denk dat het dak van een soort kunstof is. Vraagt dit een speciale behandeling? De hamvraag is eigenlijk: Zijn er zaken die je op een klassieker zeker NIET moet doen tov van een moderne auto. En dat handmatig. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met wat tips en trucs. De Citroen in kwestie hieronder:
conv_747.webp

Met auto's van voor 1985 is er vrijwel altijd sprake van een lak zonder blanke lak laag tenzij de auto overgespoten is. Je moet er dan ook rekening mee houden als bepaalde delen geretaureerd zijn dat deze een andere hardheid en krasvastheid kunnen hebben. Een testspot is zeker belangrijk, begin fijn en bij onvoldoende resultaat iets grover proberen. Het wassen foamen clayen blijft hetzelfde als elke andere auto.

Zonder ervaring en zonder machine zou ik het afraden Zolang er geen haast bij is zou ik eerder samen met een ervaren detailer aan de slag gaan In ieder geval geen APC in de buurt van de lak, en zeker niet erop Beginnen met. Poorboys Professinal Polish totdat de pads schoon blijven Dan een glaze aanbrengen en nogmaals PBPP weer tot alles schoon blijft

The job is done. Tips van hierboven meegenomen. Wat opviel was het resultaat van de Poor boys Professional Polish op de motorkap. De motorkap was heel erg dof. Het leek haast een andere kleur. Maar met behulp van de PB polish en de Monello Duo Pad was het resultaat geweldig. Motorkap ging weer glimmen en paste weer bij de andere lak. Eigenaar super blij.
conv_811.webp