• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Citroen DS3 wash & wax

Kees-sw

Detailing guru
19 dec 2014
2.797
193
57
Bergentheim (Overijssel)
Vandaag de DS3 van een buurman een wash & wax behandeling gegeven.
Geschiedenis van deze wagen: al 5x "gewassen" door de eigenaar in de 2 jaar dat hij 'm heeft, met 1 emmer, spons en afwasmiddel. :mad::confounded::sob:
Hij wilde van die mooie pareltjes op zijn auto als het geregend had.
Aangezien ik uitsluitend buiten kan werken, hem geadviseerd om nu alleen een wash & wax te doen, en volgend voorjaar een complete detail-job uit te voeren.

Auto was "een beetje" vies..........:cold_sweat::scream:
20161212_100321_resized.jpg 20161212_100333_resized.jpg 20161212_100339_resized.jpg 20161212_100356_resized.jpg 20161212_100404_resized.jpg 20161212_100423_resized.jpg

- Begonnen met voor-was: Waxaddict snow foam (1:10) in de foamlans.
20161212_101503_resized.jpg 20161212_101452_resized.jpg

- Afgespoten met de Karcher K2 compact.
- Wassen met Meguiar's NXT car wash, 2 emmers, Monello Thick mitt.
20161212_113027_resized.jpg 20161212_113038_resized.jpg

- Ingespoten met Wolf's Fallout Remover - Deironizer / Valet Pro Tar and Glue remover.
20161212_114656_resized.jpg 20161212_114703_resized.jpg

- Nogmaals "gewassen" om de Fallout te heractiveren, nu met Meg's Super Thick washmitt.
- Afgespoten met tuinslang en "drogen met water".
- Drogen met Monello Senza Aqua towel.
- Wax aangebracht: Collinite 845 met Monello Edgeless softfoam pad.
- Uitgepoetst met meerdere Monello Peluche Verde's.

Eindresultaat:
20161212_160202_resized.jpg 20161212_160218_resized.jpg 20161212_160234_resized.jpg 20161212_160242_resized.jpg 20161212_160348_resized.jpg 20161212_160408_resized.jpg
 
De Waxaddict Snow foam is in verhouding 1:10 aan de dunne kant, of het ligt aan mijn foamlans :scream:.
Morgen staat een andere wagen op de planning voor eenzelfde behandeling; zal dan een zwaardere verhouding nemen.
 
Misschien een brutale vraag, maar zou je eens 1.5-2cm in de flesbodem willen proberen, vervolgens de fles 75% vullen met heet water?
Dat is namelijk exact de verhouding die ik altijd neem :innocent:.

Wat de verhouding precies is, geen idee.. zal richting 1:6 gaan denk ik.
 
Het ligt m aan je HD Kees.
Ik had ook die K2 maar de combinatie druk+waterflow is te laag om een mooie dikke schuim te maken.
Ik gebruik de Apple iFoam 1:10 met de K2 kon ik Truus net 1x rond doen met een volle Monello fles en een lekker schuimpje erop. Nu ook 1:10 met de K5 en ik kan heel rustig 2x rond met een dikke laag scheerschuim.

Wel een erg mooi resultaat op die Citroen. Netjes wit weer.
 
Leuke klus voor de buurman. Kon die het waarderen? In de zin van dat die niet volgende week door de wasstraat gaat o.i.d.

In zo'n geval komt de glans uit een potje he. Na het waxen is de glans vaak met de helft verbeterd.

Ik ben wel benieuwd welke geur foam je hebt van Waxaddict?

Hoe vind jij de ValetPro Tar & Glue remover?
 
@Ferdy en @Istnogferarie : ik heb een AP foamlans (Autobrite??) ooit 2e hands gekocht, hierbij zit een fles van 1 liter (in tegenstelling tot de huidige Monello fles van 500 ml dacht ik?). 1,5 a 2cm. hoeft dus niet een verhouding van +/- 1:6 te zijn....... Ik vul altijd bij met heet water.
Ondanks mijn recente "schoonmaakbeurt" van de foamlans (zie elders in dit forum) geeft de foamlans vanaf dat moment een meer waterig schuim. Zowel Waxaddict als Monello foam. Zou heel goed kunnen dat het aan de HD ligt; is al weer op leeftijd.
Binnenkort ben ik jarig en hoop een Nilfisk (moet nog uitdokteren welke; in ieder geval met een langere HD-slang) te kunnen aanschaffen/krijgen, en dan meteen een nieuwe foamlans bij CC bestellen!
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
@tembaco
- Zeker kon die het waarderen: wilde mij zelfs een tientje meer betalen........
Heb met hem afgesproken dat ik de DS3 in het voorjaar een full-detail behandeling "geef" (het algen-groen zit nu nog in de kiertjes e.d.) en zal hem dan wel een poot uittrekken financieel. ;)
- Gezien de geschiedenis zal hij denk ik niet meteen volgende week door de krasstraat gaan..........
- Geur van de foam..........eh, kun je kiezen dan????
- De ValetPro Tar and Glue remover is mij prima bevallen, verwijderd ook insectenlijkjes: voordeel t.o.v. van AF Oblitarate is dat de ValetPro een sprayer heeft.
 
Ja tijdens de Black Friday dagen wel in ieder geval. Maakt verders niet uit.

Over die ValetPro zie ik dat die aardig veel word gebruikt. Ik gebruik naar goede tevredenheid de Gyeon Tar maar deze is aanzienlijk goedkoper en hoor er dus ook meerdere goede verhalen over.
 
Ik vind die van ValetPro ook prima werken, maar ik heb nog nooit een andere gebruikt, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Bij Carclean geven ze zelf ook de voorkeur aan ValetPro als ik me niet vergis.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw en tembaco