• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Citroen Dyane.

Gerkee

Detailing addict
12 mei 2011
82
55
Hallo Allen,

Is alweer een tijdje geleden dat ik hier iets heb gepost, door drukte met werk en school ben ik er niet aan toe gekomen.
Nu heb afgelopen zaterdag een prachtige Citroen Dyane gehad, helaas was deze erg dof.
Deze aangepakt met de volgende middelen:

Dodojuice born to be mild (2 emmer systeem & Mequiars Washmitt).
Clay van Meg's.
Iron-x.
Mequairs M105
Monello Finale

En dit alles met de DAP500.

Hieronder de foto's, ik had eerst monello mezzo gebruikt alleen deze gaf niet het gewenste resultaat. Dus overgestapt op de M105 van megs en deze gaf een subliem resultaat.
Lak had op de motorkap wel wat rare vlekken, maar na 2 hits waren deze weg.

IMAG0038.webp

IMAG0039.webp

IMAG0040.webp

IMAG0041.webp

IMAG0042.webp

IMAG0043.webp

IMAG0044.webp

IMAG0045.webp

Groeten,
Gerkee

Hoi Gerkee,

Prachtig bakkie! En heel mooi gedetailed. Ik krijg hier echt jeugdsentiment gevoelens bij....Ik had vroeger in mijn studententijd zelf een 2CV (rode eend) en een goede vriend van mij een grijze diane. Die diane was net wat comfortabeler weet ik nog wel. In ieder geval heb ik er destijds heel wat KM mee afgereden.

Fijn te zien dat ze nog bestaan en deze staat. Is er veel aan gerestaureerd?

Bedankt voor deze post!
GdV

Tnx GdV42, deze wagen is ouder dan ik. Dus over een jeugdsentiment kan ik niet spreken haha. Ik heb er even een stukje in gereden maar schakelen was geen porum in mijn opinie! Wel een heerlijke wagen om te zien! Hij is volgens mij her en der opnieuw gespoten en voor de rest heb ik geen idee, wel heeft hij een aantal roestplekjes. Maar wat wil je ook voor een auto uit 1980.

Tnx voor je reactie.

Ha, LOL ja dat schakelen is wel even wennen.....zo'n gek pokie dat je moet roteren om zijn eigen as en vooruit en achteruit moet trekken/duwen. Maar het went snel. Wat mij altijd verbaast heeft is dat het zo goed werkt........als je onder de motorkap gaat kijken en je ziet hoe die beweging van de versnellingspook overgebracht wordt op een andere pook die uit het motorblok omhoog steekt,....de verbinding tussen die twee onderdelen komt niet echt vertrouwens wekkend over :) maar het dient gezegd ik heb nooit meegemaakt of gehoord dat het gevoellig was voor defecten.

Was altijd heel gezellig met mijn vriendin op die doorlopende bestuurders/passagier bank. Geen versnellingspook die in de weg zat. Kon je gezellig tegen elkaar aan kruipen.

Alleen maar goede herinneringen aan.

GdV

Mooie wagen ! :-)^

Knap dat mensen zo'n auto's nog netjes bijhouden. Was voor die tijd toch ook een erg basis model.

Hoho, basis..... met een Dyane kreeg je de buren met een 2CV jaloers.... 2 buitenspiegels....:lol

knap gedaan hoor en inderdaad nette Diane:-)^
Allen spijtig dat deze blijkbaar werd voorzien van twee volvo-zetels (of zie ik hier niet goed...)

Corsawim, er zitten inderdaad 2 andere voorzetels in. De eigenaar is nog wel op zoek naar een originele voorzetel.

Oh ja, shit. Vergeten te vermelden, ik heb hem in de Black Hole gezet en daarna afgetopt met Wax van Meg's.

leuke wagen we hebben er zelf ook nog 1tje gehad, staat nu met de vader van mijn vriendin, denken wel dat we haar gaan terug halen om te restaureren.
btw nice job je hebt de glans er inderdaad terug mooi op gekregen

Leuk een Dyane! Mooi uitgevoerde detail, staat er weer keurig bij 8-)

Wilde dat wel met de DAP op dat vreselijk dunne plaatwerk waar je wel een sjekkie van kunt draaien? Mijn maat heef een 2CV6, en heb deze ook ooit gedaan met de DAP, was vreselijk! Plaatwerk golfde alle kanten op, ben toen maar gestopt en met de hand verder gegaan.

Tnx paulus, ja ik heb extra voorzichtig gedaan want kon wel merken dat het plaatwerk enorm golfde. Maar met beleid is het wel aardig goed gegaan :).