Nadat ik 2 weken geleden een Volvo 740GL gedaan had werdt ik door iemand benaderd met de mededeling of ik daar van schrok.En vertelde mij dat die een wagen had die er erger uitzag.
Ik ben niet voor 1 gat te vangen , dus deze klus aangenomen.
En afgelopen vrijdag werdt er hier op de dam een Citroen XM uit `95 neergezet.De opdracht???Wagen weer in nette staat neerzetten.
Deze wagen rijdt zo`n 70D km in een jaar voor het werk.De eigenaar leeft zo`n beetje in de wagen. .En de wagen is een anderhalf jaar geleden al gedaan door een mededetailer en de eigenaar zelf.
En aangezien de wagen vrijdagavond werdt gebracht zijn de voor foto`s ook in het donker.
Maar toch wat voor foto`s :
Enjah we hebben hier dus een zwarte wagen.Als eerst de velgen met de Poorboys Spray & Rinse gedaan en de banden met de Megs APC/SD mengsel.En waar ze erg van opknapte,Hierna alle rubbers en trims met de Megs APC/SD mengsel.Wagen gewassen met de Poorboys SS&S.
Tijdens het wassen eerst de bovenste helft gedaan en vervolgens de onderste helft.De emmer met de sop 2x ververst en de spoelemmer zelfs 3x.Maar een voordeel van een zwarte laag is dat je wel ziet waar je blijft.
Spoelemmer de laatste keer :
Na het wassen de wagen ingespoten met Iron-X :
De Iron-X deed weer goed z`n werk.En op een witte wagen is dit resultaat altijd zeer goed te zien.Nadat de Iron-X erop heeft gezeten de wagen met ruim veel water afgespoeld en vooral langs alle kieren.Nadit alles de wagen binnen gezet en de wagen gedroogd.En nu die toch binnen staat meteen de voor foto`s van het interieur en de motorruimte gemaakt :
Hierna de teerspetters op de onderzijde van de wagen verwijdert met de Valet Pro Tar en Glue remover :
En vervolgens de wagen gekleid met de Dodo Juice SN klei en de Poorboys S&W :
Meeste vervuiling kwam alleen van het dak en de motorkap.
En als we toch nog in de "schoonmaakmodus" zitten meteen de uitlaat aangepakt met een schuurdoekje en wat metalpolish van Mothers.
Voor :
En de na :
En met wat apc en een Mothersbrush de sponningen nagelopen :
Ook de motorruimte schoongemaakt met wat APC/SD en wat borsteltjes/kwasten en een zooi wegwerpdoeke.Want op verzoek van de eigenaar geen spuit erin gehangen.
En zaterdag verder gegaan en als eerst een rondje lak gedaan.Zat nog aardig wat swirls en krasjes op de lak.Maar ook was de lak erg doffig geworden.En zaten er veel zwarte plekken op de lak :
Hierna een rondje lak gedaan met de lakdikte meter :
Waardes varieren tussen de 60 en de 95.Niet erg veel dus.En dus besloten om geen zware middellen te gebruiken.
En na wat testspotjes uitgekomen op het volgende :
-DAP met Heavy green met Poorboys SSR 2,5
-DAP met Ligth green met Poorboys SSR2
-Dap met Zwart met Poorboys SSR1
Na alleen de eerste hit met de SSR 2,5 kwam de kleur al lekker terug en was er weer glanz te bekennen :
De deurschelpen met een zwarte handpad en SSR2 gedaan. Voor :
En na :
Na het polijsten de lak ontvet met de Carpro Eraser.Dit laten "ademen".En verolgens met de DAP de white Diamond aangebracht.En hierna gekozen voor de Wolfgang DGPS als afsluiter.Want wagen bleef toch nog een nacht hierstaan.
Na dit alles zijn we aan de gang gegaan met het interieur.Als eerst de matjes maar met de extractor gedaan :
Hierna de stofzuiger flink z`n werk laten doen in de rest van de wagen.En het leder met de Gliptone producten behandelt.En wat ook erg nodig was :
Vervolgens het interieur met een doekje met APC schoongemaakt en alles behandelt met de Poorboys Leather stuff.Raampjes met de Dodo Juice Clearly Menthol Glass Cleaner Spray.De Alcantara alleen met een vochtige doek schoongemaakt.
En aan de buitenzijde de rubbers met de Perl coat van Carpro gedaan.De bandjes in de Bold N Brigth van Poorboys de velgen in de wheelsealant van Poorboys.En onder de motorruimte ook de Perl gebruikt.
En dan krijg je weer dat moment dat zo`n wagen de stal uitkan.En is het tijd voor de na foto`s van de wagen.En gelukkig deze keer was het licht en geen mist :
De wielen na :
De motorruimte :
Het interieur :
De asbak ook geleegt en grondig schoongemaakt met de APC.En de rand met de Mothers Billet gedaan :
Uitlaatje :
En wat reflectieshots :
Vandaag is de wagen ook weer opgehaald door de eigenaar.Deze was erg verast met het behaalde resultaat en is er ook zeer blij mee.Vooralde lederlucht ( van de Gliptone ) deed bij hem weer aandoen als nieuw.
Eigenaar is erg happy , zelf ben ik ook erg tevreden met dit resultaat.Was vrij veel werk.En de wagen heeft weer de verdiende schoonheid.En of ik deze wagen erger vondt dan de 740 van laatst??nee en ja.Elke vervuiling is weer anders.Of dit nou de groene aanslag van jaren onder bomen staan is of dat het de vervuiling van dik 70D km op de snelweg is.Blijft toch steeds weer anders.
En om dus af te sluiten :
Ik ben niet voor 1 gat te vangen , dus deze klus aangenomen.
En afgelopen vrijdag werdt er hier op de dam een Citroen XM uit `95 neergezet.De opdracht???Wagen weer in nette staat neerzetten.
Deze wagen rijdt zo`n 70D km in een jaar voor het werk.De eigenaar leeft zo`n beetje in de wagen. .En de wagen is een anderhalf jaar geleden al gedaan door een mededetailer en de eigenaar zelf.
En aangezien de wagen vrijdagavond werdt gebracht zijn de voor foto`s ook in het donker.
Maar toch wat voor foto`s :
Enjah we hebben hier dus een zwarte wagen.Als eerst de velgen met de Poorboys Spray & Rinse gedaan en de banden met de Megs APC/SD mengsel.En waar ze erg van opknapte,Hierna alle rubbers en trims met de Megs APC/SD mengsel.Wagen gewassen met de Poorboys SS&S.
Tijdens het wassen eerst de bovenste helft gedaan en vervolgens de onderste helft.De emmer met de sop 2x ververst en de spoelemmer zelfs 3x.Maar een voordeel van een zwarte laag is dat je wel ziet waar je blijft.
Spoelemmer de laatste keer :
Na het wassen de wagen ingespoten met Iron-X :
De Iron-X deed weer goed z`n werk.En op een witte wagen is dit resultaat altijd zeer goed te zien.Nadat de Iron-X erop heeft gezeten de wagen met ruim veel water afgespoeld en vooral langs alle kieren.Nadit alles de wagen binnen gezet en de wagen gedroogd.En nu die toch binnen staat meteen de voor foto`s van het interieur en de motorruimte gemaakt :
Hierna de teerspetters op de onderzijde van de wagen verwijdert met de Valet Pro Tar en Glue remover :
En vervolgens de wagen gekleid met de Dodo Juice SN klei en de Poorboys S&W :
Meeste vervuiling kwam alleen van het dak en de motorkap.
En als we toch nog in de "schoonmaakmodus" zitten meteen de uitlaat aangepakt met een schuurdoekje en wat metalpolish van Mothers.
Voor :
En de na :
En met wat apc en een Mothersbrush de sponningen nagelopen :
Ook de motorruimte schoongemaakt met wat APC/SD en wat borsteltjes/kwasten en een zooi wegwerpdoeke.Want op verzoek van de eigenaar geen spuit erin gehangen.
En zaterdag verder gegaan en als eerst een rondje lak gedaan.Zat nog aardig wat swirls en krasjes op de lak.Maar ook was de lak erg doffig geworden.En zaten er veel zwarte plekken op de lak :
Hierna een rondje lak gedaan met de lakdikte meter :
Waardes varieren tussen de 60 en de 95.Niet erg veel dus.En dus besloten om geen zware middellen te gebruiken.
En na wat testspotjes uitgekomen op het volgende :
-DAP met Heavy green met Poorboys SSR 2,5
-DAP met Ligth green met Poorboys SSR2
-Dap met Zwart met Poorboys SSR1
Na alleen de eerste hit met de SSR 2,5 kwam de kleur al lekker terug en was er weer glanz te bekennen :
De deurschelpen met een zwarte handpad en SSR2 gedaan. Voor :
En na :
Na het polijsten de lak ontvet met de Carpro Eraser.Dit laten "ademen".En verolgens met de DAP de white Diamond aangebracht.En hierna gekozen voor de Wolfgang DGPS als afsluiter.Want wagen bleef toch nog een nacht hierstaan.
Na dit alles zijn we aan de gang gegaan met het interieur.Als eerst de matjes maar met de extractor gedaan :
Hierna de stofzuiger flink z`n werk laten doen in de rest van de wagen.En het leder met de Gliptone producten behandelt.En wat ook erg nodig was :
Vervolgens het interieur met een doekje met APC schoongemaakt en alles behandelt met de Poorboys Leather stuff.Raampjes met de Dodo Juice Clearly Menthol Glass Cleaner Spray.De Alcantara alleen met een vochtige doek schoongemaakt.
En aan de buitenzijde de rubbers met de Perl coat van Carpro gedaan.De bandjes in de Bold N Brigth van Poorboys de velgen in de wheelsealant van Poorboys.En onder de motorruimte ook de Perl gebruikt.
En dan krijg je weer dat moment dat zo`n wagen de stal uitkan.En is het tijd voor de na foto`s van de wagen.En gelukkig deze keer was het licht en geen mist :
De wielen na :
De motorruimte :
Het interieur :
De asbak ook geleegt en grondig schoongemaakt met de APC.En de rand met de Mothers Billet gedaan :
Uitlaatje :
En wat reflectieshots :
Vandaag is de wagen ook weer opgehaald door de eigenaar.Deze was erg verast met het behaalde resultaat en is er ook zeer blij mee.Vooralde lederlucht ( van de Gliptone ) deed bij hem weer aandoen als nieuw.
Eigenaar is erg happy , zelf ben ik ook erg tevreden met dit resultaat.Was vrij veel werk.En de wagen heeft weer de verdiende schoonheid.En of ik deze wagen erger vondt dan de 740 van laatst??nee en ja.Elke vervuiling is weer anders.Of dit nou de groene aanslag van jaren onder bomen staan is of dat het de vervuiling van dik 70D km op de snelweg is.Blijft toch steeds weer anders.
En om dus af te sluiten :