Ik had al eerder dit jaar deze Civic onder handmatig handen genomen.
Nu heb ik een DAP500 V2, dus ik wilde daarmee eens aan de slag (exterieur only).
Werkwijze:
Velgen inspuiten met Wheel Brightener, wassen Daytona Speedmaster Wheelbrush & Meguiars Versa Angle Wheel Face Brush + emmer met Meguiar's Gold Class shampoo, gepolijste rand met Meguiars NXT Generation All Metal Polysh en nabehandeld met Collonite 845
Banden inspuiten met All Purpose Cleaner 1:4, schrobben met Mothers Wax Tire Brush + emmer met Meguiar's Gold Class shampoo en behandelen met Meguiars Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel & Meguiars Tyre Dressing Applicator Pad.
Rest van de auto:
- alle trims, rubbers en sponningen reinigen met met All Purpose Cleaner 1:10 & kwast
- foamen met Super Snow Foam
- Wassen met 2 emmer methode en Meguiar's Washmitt
- afspoelen en drogen met Meguiar's Water Magnet
- Kleien met Carclean.com Fine Grade Clay Bar en last Touch 1:1, afnemen met Poorboys World - Mega Mega Plush blauw
- trims en ruiten afplakken
- testspot met Lake Country lichtgroene pad en Monello Finale gaf het juiste resultaat, swirls weg
- dak met witte pad en Monello Mezzo wegens diepere krassen, nabewerkt met lichtgroen en Finale
- daarna de auto in de NXT Wax 2.0 gezet en laten curen
- NXT 2.0 afgetopt met Collonite 845
- na curen erachter gekomen dat de Collonite 845 wat te dik was opgezet, maar het kwam er uiteindelijk wel af
- Trims gedaan met Meguiars Gold Class Trim Detailer
- ruiten buitenzijde met NXT Glass Cleaner
Helaas zaten er nog genoeg diepere krassen in de auto waar ik me aan ergerde, maar ik durfde ze niet te grof te lijf te gaan omdat ik bang was door de lak te gaan.
Maar nu vraag ik me af, ik heb de auto bewerkt met de lichtgroene pad en Finale en er waren geen swirls meer zichtbaar met de Brinkmann. Had ik de auto nog moeten nabewerken met Finale op de zwarte pad?
Veel leesplezier.
Nu heb ik een DAP500 V2, dus ik wilde daarmee eens aan de slag (exterieur only).
Werkwijze:
Velgen inspuiten met Wheel Brightener, wassen Daytona Speedmaster Wheelbrush & Meguiars Versa Angle Wheel Face Brush + emmer met Meguiar's Gold Class shampoo, gepolijste rand met Meguiars NXT Generation All Metal Polysh en nabehandeld met Collonite 845
Banden inspuiten met All Purpose Cleaner 1:4, schrobben met Mothers Wax Tire Brush + emmer met Meguiar's Gold Class shampoo en behandelen met Meguiars Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel & Meguiars Tyre Dressing Applicator Pad.
Rest van de auto:
- alle trims, rubbers en sponningen reinigen met met All Purpose Cleaner 1:10 & kwast
- foamen met Super Snow Foam
- Wassen met 2 emmer methode en Meguiar's Washmitt
- afspoelen en drogen met Meguiar's Water Magnet
- Kleien met Carclean.com Fine Grade Clay Bar en last Touch 1:1, afnemen met Poorboys World - Mega Mega Plush blauw
- trims en ruiten afplakken
- testspot met Lake Country lichtgroene pad en Monello Finale gaf het juiste resultaat, swirls weg
- dak met witte pad en Monello Mezzo wegens diepere krassen, nabewerkt met lichtgroen en Finale
- daarna de auto in de NXT Wax 2.0 gezet en laten curen
- NXT 2.0 afgetopt met Collonite 845
- na curen erachter gekomen dat de Collonite 845 wat te dik was opgezet, maar het kwam er uiteindelijk wel af
- Trims gedaan met Meguiars Gold Class Trim Detailer
- ruiten buitenzijde met NXT Glass Cleaner
Helaas zaten er nog genoeg diepere krassen in de auto waar ik me aan ergerde, maar ik durfde ze niet te grof te lijf te gaan omdat ik bang was door de lak te gaan.
Maar nu vraag ik me af, ik heb de auto bewerkt met de lichtgroene pad en Finale en er waren geen swirls meer zichtbaar met de Brinkmann. Had ik de auto nog moeten nabewerken met Finale op de zwarte pad?
Veel leesplezier.