• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Clay pad / disk

unobarrenove

Detailing addict
6 aug 2010
65
65
Ben op zoek naar ervaringen en info van de “clay disk / pad”
Zie deze dingen op vele site’s van conculega’s staan, maar omdat ik altijd en alleen met carclean doe ( vanwege de goede ervaringen en advies) wil ook nu hun graag trouw blijven.

kortom ... wie heeft er ervaring heb met een clay - pad / disk en welke adviseren jullie?
 
Ik blijf er voorlopig nog even van weg na verschillende horror verhalen met zware marring. Ik blijf voorlopig gewoon mijn claybar trouw gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik gebruik de Sam's clay mitt op dit moment alleen om af en toe de ruiten goed te reinigen.

Dat gaat er perfect en snel mee, nog niet op lak gebruikt.
 
Een aantal jaren geleden, toen ik net kwam kijken in de wereld van detailen (dus zal 2016 geweest zijn of zo), verkocht CC de claypads van DodoJuice.

Ik heb ze toen gekocht met de gedachte dat hergebruiken beter was dan gebruikte spullen weggooien.
In de praktijk vond ik dat de vervuiling er eigenlijk niet echt uit te wassen was, en ze waren dus helemaal niet herbruikbaar.
Sterker nog, omdat je ze ook niet kon omkneden kon je er minder lang mee doen dan met klei.

Ik heb ze toen weggegooid en een stuk klei besteld.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Lange halen snel thuis, van wat ik begrijp.

Heb er geen ervaring mee, maar kwam het gebruik laatst wel tegen in een lesje online. Daar werd gezegd dat het de lak snel schoonmaakte en dat diegene zich niet druk maakte om marring omdat die daarna toch ging polijsten. Hier haalde ik uit dat het prima past binnen een tijd=geld poetser principe.

Mocht je aansluitend dus gaan polijsten; waarom niet? Doe je het voor een wash&wax; mij niet gezien!
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i