• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cleanen en bescherming van een gewraped dak/spiegels/stickers En Carbon

Hollander84

Detailing rookie
9 okt 2013
56
0
Hallo fanaten,

Ik loop met mijn Clio tegen een probleem aan,of Naja ik weet niet
Hoe ik dit Moet behandelen.
Mijn dak en spiegels zijn gewraped en heb rondom een stickerset van Renault F1 team.
Ook deze wil ik in goede staat houden, maar kan iemand mij vertellen hoe of waarmee ik dit het beste kan behandelen.?
Ook daarbij de vraag kan ik een sticker gewoon afplakken als ik de
Deuren bijv. ga polijsten met normale afplaktape ( gele bouwmarkt variant )?
Of wat is hiervoor de meest veilige werkwijze ?
De onderlip en sideskirts zijn trouwens van Carbon zodoende de vraag.
En kan dit niet terug vinden op het forum.
Als iemand mij kan helpen dan graag kwa informatie.

Greetzzz hollander.

( weet trouwens niet of dit in de juiste topic staat )

Stickers kan je mee polijsten als je een fijn polijstmiddel gebruikt. ( bvb finale van Monello )
Het probleem is meestal dat je stickers niet swirlvrij kan houden omdat ze net zo zacht zijn....
Poorboys professional polish is een polish die niet "schuurt" ( = paintcleaner , eerder een chemische reiniger zonder schuurkorrels ) en deze kan je gebruiken om zowat alles-en-nog-wat proper te krijgen ( kijk ff in de shop voor welke toepassingen ;) )
Onderhoud : gewoon wassen zoals je de auto wast en nalopen met Reload of de vervanger ( Reload = merk Carpro = uit assortiment wegens ...... )
Waarop letten bij dit "onderhoud" :

Foamen ( zie avatar :-d )

2 EM ( liefst grote emmers eventueel voorzien van grit guards )

Lamswollen handschoen voor alle bovenste en properste delen

Mf-handschoen voor de delen die vuiler worden/zijn

Mogelijk een 3e handschoen voor enkel de dorpels/onderkant bumpers
( elke handschoen heeft z'n eigen gedeeltes van de wagen.....)

Tape : best is de tape van 3M , die kan je ff laten zitten
Gele tape kan je gebruiken ( op eigen risico ) maar dan zou ik die er meteen aftrekken na het polijsten

Wegtrekken tape : trek voorzichtig de tape over de nog aanwezige tape , zodanig dat je dus ongeveer een bocht maakt van 180° en zorg ervoor dat de tape zo dicht mogelijk bij je auto blijft ( net boven de tape die nog los moet getrokken worden eigenlijk ) ( een filmpje zou alles duidelijk maken , ik vraag me af of er iemand eens een how-to zou kunnen maken van het wegnemen van de tape na het polijsten......)

Heey Thanks man das een best typewerk geweest ..

Ga me even verdiepen in die polish... En de tape klinkt toch wel lekkerder , 3M tape ipv
Bouwmarkt eigenmerk haha, betreft wassen met 2em dat doe ik al incl gg. Dus dat zit goed
En t foamen gebeurt ook. Naja indd zie avatar.
Vind alleen die polish over een sticker
Heen erg gevaarlijk, maar dat zal meer gevoelsmatig zijn denk ik, ipv de realiteit.

Heb weer ff wat te doen !!

In iedergeval Thanks!!!
En mocht iemand nog een aanvulling hebben hierop ..... Wees welkome !!

Greetzzz

In plaats van de bouwmarkt tape zou ik gaan voor de variant van 3M die in de webshop te verkrijgen is. Deze plakt goed en houdt stevig. De stickers zou ik toch wel afplakken, langs de randjes kan allemaal polijstmiddel blijven hangen wat moeilijk te verwijderen kan zijn. De stickers zelf zou je eens met Pro. Polish kunnen doen zoals grandscenicman al benoemt. Zelf heb ik dat nog nooit gedaan, maar het is een enorm multifunctioneel product waarvan ik denk dat het ook op stickers zou kunnen werken.

Als de stickers goed plakken (wat meestal wel het geval is....) is er geen gevaar dat deze zomaar loskomen als je machinaal polijst....

Fotootje van een auto die ik gepolijst had met mezzo + finale :
005-2.webp

:cool

thanks voor alle duidelijkheid enne Leuke clio :D

alleen nog een vrage heb je de stickers van die clio gepolijst met de monello mezzo ??
lijkt mij persoonlijk vrij pittig op een sticker ( ik durf het niet aan denk ik. )
maar ben wel erg benieuwd naar de ander benoemde variant.
Ga me hier even in verdiepen en als ik ermee gewerkt heb zal ik mijn bevindingen laten weten.

daarbij nog even de vraag... voor carbon hetzelfde product gebruiken of heeft iemand nog een middel waar iemand directe ervaring mee heeft ?

greetzzz Hollander

Al het echt carbon is zit er gewoon een blanke laag hars op. Zou in principe moeten kunnen. Ik zou gewoon rustig aan beginnen en opschalen.

het is inderdaad echt carbon geen plakfolie of dergelijke, maar ik wist niet dat daar een soort van harslaag overheen zit.
zo leer ik nog eens wat :D

wat moet ik me daarbij voorstellen ??
of is dat juist nog iets om rekening mee te houden ?

greetzzz

Hollander84;344871 zei:
alleen nog een vrage heb je de stickers van die clio gepolijst met de monello mezzo ??
lijkt mij persoonlijk vrij pittig op een sticker ( ik durf het niet aan denk ik. )

Laat die groeten maar achterwege , je zit hier op een forum.....

Polijsten sticker(s) : witte pad ( n° 2 ) + mezzo en een drupje finale..........is iets vettiger om mee te polijsten .
100% swirlvrij krijg je de stickers niet , tenzij je er bijna door polijst ]-0

Ik zou gewoon een lichte polish nemen en het verschil zien van voor en na , is meestal duidelijk te zien .

Voor die carbon zou ik toch maar oppassen en een testspot maken op een onopvallend deel voor je echt aan de slag gaat . Niet elke carbon zal hetzelfde zijn namelijk .

Jaa
Dat " greetzz " is bijna een automatisme, ernstig ja ik weet het ..
Maar goed reinig de carbonnen delen nu maar gewoon grondig en uiterste nood of als t een te groot irritatiepunt wordt ga ik er wel heel veilig mee aan de slag.
Betreft de stickers zal dat indd eens save aanpakken.

Thanks voor de info.

Geen groeten