• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cleaner en Collinite 845: glaze nodig?

Erwin214

Detailing trainee
21 nov 2009
3
47
Halle poetsvrienden!

Ik heb mijn auto (een zeer donkerblauwe Chevrolet Trans Sport) in de Collinite 845 staan, echt een topproduct. Voor de wintervakantie in januari wil ik hem nog een keer behandelen.

Mijn plan van behandeling is als volgt:

-wassen met Meguiars NXT shampoo
-kleien
-cleanen met Deep Crystal Paint Cleaner van Meguiars
-1 of 2 laagjes Collinite 845.

Nu vraag ik me af of het nog zin heeft een glaze te gebruiken? Of wordt deze weer teniet gedaan door de Collinite? Met andere woorden: bevat de Collinite 845 een cleaner die je glaze weer teniet doet?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Groetjes,
Erwin

persoonlijk..
het hoeft niet, maar collinite zal het niet opeten, (mischien gedeeltelijk)

ik zelf zou het niet doen, ik denk dat je meer hebt aan een goede waxlaag (2x845) dan aan glans..

daarbij zal in theorie, de collinite op de kale lak beter hechten, en het dus langer moeten volhouden!

845 is een goede keus in de winter, en ook voor wintersport uitermate geschikt!

Dankjewel Aron! Ben echt helemaal weg van de Collinite, ook in de zomer! Bovendien is het echt superzuinig in gebruik.:-b

Met Aron eens, de extra glans en fillers van de lak geven wat meer glans, maar in de winter is het belangrijker om een goede laag collinite te hebben tegen al dat zout :ja
Ik heb de 845 ook, echt superproduct fantastische beading en zooo zacht :love

Waarom zou je dat niet doen, een glaze voed de lak met oliën, het blijft dus niet op de lak liggen maar het wordt ingewerkt. Het zijn de fillers die eventueel kunnen worden aangetast.

Ik ben akkoord dat in de winter de bescheming belangrijker is dan de glans.
Maar ik persoonlijk doe altijd deze stap wel, zeker op een donkere auto ga je veel resultaat behalen.
Het duurt bij mij ongeveer een 30 minuten om de auto er mee in te wrijven, je hoeft ook geen kracht te zetten bij het inwrijven.

Mijn voorkeur gaat uit naar de M7 van Meguiars. Poorboys World Black Hole staat wel op mijn lijste, maar eerst moet de M7 op.

Ik wilde ook iets vragen over de col 845. Ik heb dit product nu ook besteld. Nu weet ik dat ik de fles even in een emmer met water moet zetten en goed moet schudden voor gebruik. Ik weet ook dat ik het heel dun moet opbrengen.

Alleen ik heb geen overdekte ruimte en wil een laagje opbrengen. Maakt het eigenlijk uit of de lak heel koud is en moet je in de kou nu langer laten curen of korter. Of gewoon de swipetest. Zijn er dingen die met dit weer waar ik op moet letten bij deze wax

swipe test, geeft je zekerheid..
is die overdekte ruimte, verwarmt??
als hij verwarmt is, dan zou ik de auto eerst lekker een uurtje warm laten worden..

845 hecht slecht in deze temperaturen, curetijd op mijn motorkap bij 1 graden, buiten, was bij een heeeeeel dun laagje (aangebracht met de dap) al bijna een 35 minuten

Bij deze temperaturen is het nagenoeg onmogelijk om het buiten goed aan te brengen. Ik heb het vorige week geprobeerd en ben er maar mee gestopt na een klein stukje motorkap. Op de verpakking staat toch ook de minimum temperatuur (iets van 15 graden C?).

Misschien dat je toch nog een overdekte plek kan vinden, zoals een parkeergarage van een winkelcentrum? En anders buiten met de föhn in de hand per paneel een half uurtje warm houden :-b

nu niets buiten aan de auto prutsen; pas vanaf 5-10 graden wassen en pas vanaf 10-15 graden kan je er iets mee doen.

Nu is het de tijd om bij de kachel te zitten met de laptop, en van alles te lezen en te kopen :-d

aangezien het -1 is, ga ik niet zitten wassen op de klinkerstraat. Heb geen zin in voorbij glijdende ouden van dagen....