• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cleaner Wax vs All-In-One

StijnV

Detailing guru
Tester of Bling
29 jul 2014
866
183
35
Dilsen-Stokkem
Dag mede-detailers,

Is er een verschil tussen een Cleaner Wax (bv. Mother's Wax California Gold Carnauba Cleaner Wax) en een All-In-One (bv. Auto Finesse Tripple All in One Polish)?
Het lijken mij namelijk erg gelijkaardige producten om snel resultaat te halen op een wat verweerde auto die niet heel veel gebruikt wordt.

Concreet zat ik te denken of de Meguiar's Mirror Bright Polishing Wax misschien een leuke aanvulling was voor de collectie?
Momenteel heb ik veel wax in huis (vast en spray), maar geen Paint Cleaner of polijstmiddel (die komt wel met de SSS, maar voornamelijk voor lokale krassen).
 
Er zijn een viertal zaken die een "all-in-one" wel of niet kan doen.

1. chemisch cleanen (oppervlaktevervuiling weghalen)
2. licht polijsten (glans ophalen)
3. swirls opvullen (glaze)
4. beschermen (wax / sealant)

Als ik zo even op de site kijk, lijkt de Meguiar's Mirror Bright Polishing Wax ook alle 4 deze eigenschappen te bevatten. Korreltje lijkt er wel in te zitten. Fillers kan ik niet direct terugvinden... (Bij Meguiar's is me overigens niet altijd duidelijk wat zij met de term polish bedoelen) :confused:

(Het zou wel handig zijn als er bij al dit soort producten op de productpagina aangegeven werd of er een korrel en/of fillers in zitten)

Realiseer je wel dat elk afzonderlijk effect beduidend minder is dan bij een dedicated product en stel je niet te veel voor van de bescherming. Bij een Autoglym Super Resin Polish bijvoorbeeld wordt ook een additionele wax of sealant aanbevolen om de duur van de bescherming te verbeteren. Aangezien zelfs de dedicated waxen van Meguiar's nou niet bekend staan om hun lange standtijd, ben je alleen met zo'n product misschien wel snel klaar, maar waarschijnlijk niet voor lange tijd. ;)
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Paint Cleaner die je echt multifuntioneel kan inzetten is toch echt de Poorboys Professional Polish.
Ik ben van mening dat je die echt in je bezit dient te hebben vanwege de grote inzetbaarheid.
Lak, glas, chroom en weet ik wat nog meer kan je er mee doen
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Juist een AF Tripple zou ik nog graag willen hebben voor de lastig bereikbare interieurdelen en de deursponningen enzo, cleanen en meteen beschermen, top!