• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CleanRiders aflevering: de ULTIEME video voor Waxen of Sealen in 3 stappen!

@Quinten_ ,Monello finale is een finishing polish welke een afbrekende polijstkorrel en cleaner bevat.
PB prof polish is een paintcleaner (bevat geen korrel die afgebroken moet worden).
Gyeon prep is een ontvettende inspectie spay waarmee je de lak kunt ontvetten NA bewerking van de lak met een polish of cleaner.

Poorboys strip down zal de aanwezige sealent of waxlaag “strippen”/ verwijderen maar ik weet nou niet of de lak dan perse ook gelijk ontvet is. Bedenk je ook dat dit best een krachtig middel is en de vraag is of je raamrubbers bv dat nou zo gezellig vinden ,kijk een keertje zal niet zo veel uitmaken maar weet dat dit best wel sterke chemicaliën kunnen zijn.
Goed om dat te beseffen denk ik.
 
  • Leuk
Reactions: Quinten_ en RedCat
Persoonlijk zou ik de voorkeur hebben om de lak ook echt te reinigen met prof polish of een finishing polish want dan gaat maak je je lak ook echt schoon en gaat deze elk geval ook meer glimmen.
 
Nadien ontvetten voor opnieuw in de wax te zetten is niet echt nodig dan?
Of kan een simpele Dreft voor het waxen, aangezien Dreft ook ontvet?
Na het waxen uiteraard met een autoshampoo wassen de volgende keer.
 
Ontvetten is wel net wat beter.
Maar nanolex pre wash gebruiken en dan wassen/drogen/waxen kan ook.
Fles pre wash is voordeliger in gebruik en belangrijker nog erg makkelijk.
 
  • Leuk
Reactions: Quinten_