• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CleanRiders aflevering: Met dit slimme product voorkom je lakschade door vogelpoep

Barro de Reus

Onze sociale man
Medewerker
12 mrt 2024
42
45
25
Berkel en Rodenrijs

Vogelpoep op je lak kan flinke schade veroorzaken als je het niet snel verwijdert. Dus hup, snel eraf halen! Maar let op: doe het wel goed en veilig, want anders breng je alsnog schade aan en dat wil je natuurlijk niet. Gelukkig is er de Bird Shit Remover van Poorboy's World, dé veilige en effectieve oplossing om vogelpoep te verwijderen. Met wat geduld, de juiste techniek en een beetje beleid, krijg je dat zo voor elkaar. Kijk mee hoe Tim en Johan die prachtige Golf VI R schoonmaken en leer hoe jij ook een echte CleanRider wordt! ✨

Bird Shit Remover https://www.carclean.com/nl/poorboys-...

Onderstaand een voorbeeld van niet juist verwijderde vogelpoep...

IMG-20240829-WA0025.webp

Hetzelfde resultaat krijg je ook met een papieren zakdoek en water
Papieren zakdoekjes op de vogelstront leggen goed nat maken paar minuten wachten en voorzichtig eraf halen. Desnoods herhalen

Het is niet de bedoeling om met papieren zakdoekjes de vogelstront weg te vegen maar om op te pakken.
Verder heb je de auto toch goed in de wax staan dus dat krassen zal wel mee vallen.
De vogelstront verwijderaar doet niets anders dan bij gebruik van water.
Het zal misschien sneller gaan maar de bedoeling is dat de vogelstront oplost zodat je het makkelijk verwijderd.
Mocht je dan toch nog krasjes hebben omdat je denkt. Ik moet met een papieren doekje goed boenen
Vind je hier genoeg informatie hoe krasjes verwijderen.

Denk verder dat menigeen geen Bird Shit Remover met een handvol doeken in de auto hebben liggen dus moet je wachten tot je thuis komt. Dan niet vergeten om de vogelstront eraf te halen.
Ik neem dan wel een papieren zakdoekje met wat water. Heb ik altijd in de auto.

Volgens mij is dit filmpje dus juist bedoeld voor diegene die idd dit (nog) niet standaard bij zich hebben als tip, koop dit en voorkom verdere schade.
Overigens gaat geen enkele wax het maken van krassen tegen.
Verder wel met je eens, iets op sprayen of vochtige doek op de uitwerpselen en dan oppakken/afnemen zonder te vegen.
Dan heb je de minste kans op krasjes.

In vogelpoep (zeker die van meeuwen) zitten zure stoffen (zoals uraat) die de hechting op gladde oppervlakken versterken, zeker als het warm is.
Die hechting krijg je met water alleen weg als je er snel bij bent, anders heb je echt iets anders nodig.
Als de etensresten niet helemaal verteerd zijn kan er zomaar eiwit in de poep zitten, bakt heerlijk in.

Tijd... en niet meteen gaan vegen is je grootste vriend..

Keukenrol, bewaarde servet van de Mac en PB Bird sh*t remover of PB spray&wipe erop....
Laat PB die sh*t maar ff losweken en vooral NIET METEEN GAAN VEGEN.

Dus laten oplossen en dan ruim wegspoelen met water is het beste.

• Leuk
Reacties: Ester
Ik heb standaart zo'n rol met mf doeken in de auto liggen.
Als ik er in de ochtend achter kom dat ik weer eens geraakt ben rijd ik rustig naar het werk toe, en daar scheur ik een mf doekje af.
alles royaal onder sprayen, doekje op de lak (en de schijt) fles er boven op als dat kan (dan waait het doekje niet weg)
klok me in, pak een kopje koffie,
en 5 min later loop ik rustig naar buiten en haal ik het er af en gaat het doekje de container in. (voor 40 cent per stuk wil ik die schijtdoeken niet bewaren :p)

Afgelopen zondag scheet een vogel op de auto.
Was aan het toeren met de motor en toen ik thuis kwam zag ik het.
Het zat op de zijkant.
Eerst de auto terug onder de carport.
Dus maar even een papieren doekje gepakt tissue deze nat gemaakt en over de shit gelegd.
Verder doekje goed nat maken en op het horloge de timer op 10 minuten gezet.
Na de 10 minuten het doekje en de shit eraf gehaald nog even met een plantenspuit goed afspoelen de rest van de shit eraf halen met een tissue doekje weer goed nat maken en met een micro doekje mooi droog maken, niets meer te zien.
De vogelstront zat er nog niet lang op.