• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CleanRiders aflevering: Onze Abarth 595 krijgt een CUSTOM Kleur!

Abel

Writer of Bling
Medewerker
Tester of Bling
11 sep 2020
78
130

Het is eindelijk zover! Deze aflevering van #project95 markeert een keerpunt, want onze Abarth 595 staat op het punt om de droomauto te worden van elke #cleanrider! Na maanden van voorbereiding en het verwijderen van die dramatisch dikke laag plamuur die door beun de haas was aangebracht, is onze Abarth 595 helemaal klaar voor zijn grote makeover. Oudshoorn en Ruygt heeft elk detail aangepakt, van schuren tot uitdeuken, en nu is het tijd voor het echte werk: een splinternieuwe, 100% custom kleur! Bij een Italiaanse schoonheid hoort natuurlijk een Italiaanse kleur, maar hoe zou jij deze kleur omschrijven? Groen, aqua, of misschien toch blauw? Laat het ons weten in de comments! En vergeet niet om je mening te geven over onze gedurfde kleurkeuze!

En laten we het hebben over het spuitwerk - René is echt een meester in zijn vak! Met decennia aan ervaring en een kritisch oog hebben we onze geliefde Abarth vol vertrouwen aan hem overgelaten. Na het spuiten mochten we zelfs een kijkje nemen in de spuitcabine, maar Tim moest wel oppassen dat hij niets aanraakte - hij was bijna té zenuwachtig!
 
Ik zou deze kleur omschrijven als zeegroen. Zeeblauw verwacht een een wat blauwere tint, met weinig groen, bij zeegroen weet je dat er ook blauw in de kleur zit. Dat kameleon-achtige van deze kleur doet me denken aan een Passat die mijn vader begin jaren 70 had: op kenteken groen, en in een groene omgeving was ie ook groenig, zeker uit de zon, in de zon was ie afhankelijk van de omgeving (reflectie in de lak) bruin of goudkleurig met metallic flakes, en zelfs vóór één van de topspuiters in de regio uit die tijd een ramp om de kleur goed krijgen bij het spuitwerk.
 
Je kan ook zelf een kleurnaam verzinnen. De kleur deed mij denken aan het meer van Bled, Slovenie.
IMG_0873.png