• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Clearvue Rain Repellant en varianten op spiegel en verwarmde ramen.

Tijntje

Detailing chief
13 jan 2017
193
103
43
Up North
Hallo allen,

ik kan zo niet het antwoord vinden dus vraag ik het maar even (met oog op de sss).

Op mijn bedrijfsbus, Ford transit, zitten enorme grote spiegels, in verhouding met de luxe wagen. De donkere en natte periode komt er weer aan. Met donker regenachtig weer zie je soms verrekte weinig als ik achteruit moet rijden met aanhangers, door de regendruppels die op de spiegel zitten.

Helpt een dergelijk product ook op een spiegel om meer zicht te creëren? Dat de regen eraf wat loopt of verminderd? Alles wat ik lees gaat over met name de voorruit. Ik begrijp hieruit dat de rijwind veel doet icm het aangebrachte product.

Tevens ook de vraag of deze producten aangebracht kunnen worden op voorruiten die verwarmt kunnen worden, zelfde idee als een achterruit. Betreft Ford mondeo.

De vorige bus had verwarmde spiegels, ideaal....

alvast bedankt voor de input.

GR
 
Mijn ervaring is dat het een heel klein beetje helpt maar zie zoals je op de vooruit hebt.
Ongeveer net zoveel als er een wax op smeren en ja ik heb het getest met beide producten.
Verwarmde ruiten kan prima geen probleem.

Beste oplossing voor de spiegels is de verwarmde versie nemen =)
 
Op mijn voorruiten werkt de clearvue prima. Op de spiegels zou ik het niet aanraden. Heb ik zelf ooit geprobeerd, maar je hebt daar geen rijwind waardoor je druppels op de spiegel blijven zitten en je dus helemaal niets meer ziet.
 
Ik doe het juist ook op mijn zijspiegels.
Dan hecht er minder water op, en als ik de verwarming aan zet zijn ze zo weer helder.
 
@nicknameless Ik heb ook wel eens naar dat Glaco product gekeken. De reviews wijzen echter uit dat dit product niet bepaald een lange standtijd kent. Een alternatief zou ik 123 ook niet weten en ja die druppels kunnen je zicht behoorlijk belemmeren.
Bij mij werkte tot nu een glasdoek in de auto en daarmee regelmatig de spiegels schoon/droog maken het beste.
 
Die Glaco werkt best goed. Standtijd was ook redelijk. Gewoon iedere 2 maanden erop zetten.

Druppels hadden geen schijn van kans.