• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Clearvue verwijderen van vooruit, hoe doe je dat?

MPmem

Detailing rookie
19 mrt 2019
13
15
Zojuist even gezocht maar kon het niet direct vinden. Hoe verwijder je clearvue.
Heb het nu een aantal maanden erop zitten maar mijn voorruit vertoont nu enorme versplintering van koplampen van tegenliggers.
Heb hem al geprobeerd schoon te maken met gyeon prep, monello glass cleaner. Helaas zonder resultaat.
 
'Versplintering' klinkt meer als een probleem van een vervuilde en/of beschadigde voorruit dan dat het door de clearvue komt.

Hoe dan ook, polijsten van de ruit (mijn go-to product is Sonax glass polish met een mfpad) zal de clearvue verwijderen en ook eventuele vervuiling die in/op je ruit zat.
 
  • Leuk
Reactions: Tim en RoyR
Ruit is schoon en slechts 4 maanden oud. Heb ik het misschien te dik aangebracht? Ik ga eens kijken naar het Sonax product. Thanks!
 
Ik heb een DAP 900 liggen, echter nog nooit gebruikt.... Welke stand moet je het glas polijsten?
 
Welke polijstmiddelen en pads heb je liggen? In principe zou een licht of middelgrof polijstmiddel en pad op stand 4 voldoende moeten zijn.
 
Is dat al lang geleden? Kleurcodes zijn een paar keer veranderd in de loop der tijd. Maar je zou met de witte pad en finale aan de gang kunnen gaan of ander mezzo op de oranje (of gele) pad. Daar krijg je de clear vue wel mee weg. Daarna ontvetten of nog een keertje goed wassen en je hebt weer een schone ruit.

Als je dan nog steeds krassen ziet dan zitten die waarschijnlijk in het glas. Zijn het de 'normale' boogvormige krassen waar de ruitenwissers wissen?
 
Zeker een jaar of 4 geleden... Er zitten geen krassen in de ruit. Het ziet eruit alsof de ruit heel vettig is.
 
Keertje polijsten kan zeker geen kwaad en sluit vuil op de buitenkant dan uit.

Ik neem aan dat je de binnenkant van de ruit met een glasreiniger en goede glasdoek hebt schoongemaakt? Als je het over 'versplintering' hebt, kan dat ook een slechte doek zijn die vezels achterlaat aan de binnenkant van de ruit.
 
Ik ga van het weekend de auto binnen en buiten nogmaals goed wassen. En dan toch maar eens de DAP uitproberen o_O
 
die vettigheid klinkt alsof er bij het aanbrengen te veel gebruikt is of met onvoldoende water is afgenomen. Polijsten gaat dat zeker verhelpen.
 
Ik heb de ruit zowel van binnen als van buiten goed gewassen, apc gebruikt en daarna nogmaals een ruitreiniger eroverheen en het is al bijna weg. Lijkt dus inderdaad een laagje te zijn wat mogelijk te dik was. Polijsten nog niet aan toegekomen maar lijkt niet nodig.