• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Clinic] BMW E90 Club 24 mei 2009

Bert

Friend of Bling
1 mrt 2008
395
65
Vandaag was de BMW E90 club op bezoek bij Carclean.com voor een poetsclinic. Het was een geslaagde dag met mooie bmw's en natuurlijk prachtig weer!

Om 11.00 uur begon de dag met de ontvangst en een kop koffie of thee. Daarna de uitleg over kleien, polijsten, voeden en waxen, met aansluitend een korte demo met de DAP500.

Na de lunch met heerlijke broodjes en wat te drinken gingen de deelnemers zelf met hun auto aan de slag. Om een uur of vijf is iedereen weer met een blinkende bolide richting huis vertrokken.

Iedereen bedankt voor de aanwezigheid!

Hier nog de foto's:

IMG_1200.jpg

IMG_1202.jpg

De bekende "Ultieme Wet Look"
IMG_1203.jpg

De klei-instructie
IMG_1207.jpg

verschil in sheeting na behandeling (50/50)
IMG_1211.jpg

IMG_1212.jpg

IMG_1213.jpg

IMG_1214.jpg

IMG_1217.jpg

IMG_1219.jpg

Tim in gevecht met de kneiterharde lak ]-0
IMG_1221.jpg

IMG_1222.jpg

IMG_1223.jpg

IMG_1226.jpg

IMG_1229.jpg

IMG_1231.jpg


Hier is heel goed het verschil te zien (50/50) wanneer een deel van de voorruit is behandeld met de Pro Vision Glass Scrub
IMG_1232.jpg

IMG_1234.jpg

IMG_1238.jpg

IMG_1241.jpg
 
Mooie foto's van een goed geslaagde clinic zo te zien. Jongens wat zien die vlaggen en die tent er toch profi uit zo, maakt het plaatje echt helemaal compleet, grote klasse!
 
Was een zeer geslaagde dag!

We hebben veel geleerd!
En iedereen is met een goed gevuld pakketje de deur uitgegaan, dus iedereen is overtuigt!

Mannen van carclean nogmaals bedankt, echt een super organisatie, de machine workshop willen we zeker ook nog volgen! maar dan hopelijk met nog meer leden! :party: :party:

Groeten Rodney
 
Die nieuwe witte 3serie heeft dus dezelfde harde lak als ik op die blauwe een paar weken geleden had. Was echt verschrikkelijk om daar uberhaupt swirls uit te krijgen.
 
Arjan zei:
De bimmers zien er toppie uit!

Alleen apart dat er twee E46's in een E90 club zitten :rules


Nou, we zijn een forum, en geen club.
De e46 van hennep is normaal, want hennep is moderator op ons forum en heefd dit georganiseert, de Andere E46 was van een lid zijn zoon.

Normaal doen wij hier absoluut niet aan, maar we moesten de plekken vol krijgen, we hebben wel officiele club leden, dit zijn dan ook alleen E9X`s
 
Het was een erg gezellige dag en de BMW lakken waren inderdaad kneiterhard. Vooral de witte gaf nogal de nodige problemen.

Ook van mij uit erg bedankt voor het vriendelijke ontvangst en uitermate goed verzogde dag met overheerlijke broodjes. Dit was zeker voor herhaling vatbaar.

Zal straks nog even wat fotos posten die ik gemaakt heb.

Wat mij wel erg verbaasde deze dag was het resultaat van de Pro Vision Glass Scrub, de foto geeft het redelijk weer maar IRL was het resultaat nog verbluffender.
 
WaxWizard zei:
Het was een erg gezellige dag en de BMW lakken waren inderdaad kneiterhard. Vooral de witte gaf nogal de nodige problemen.

Ook van mij uit erg bedankt voor het vriendelijke ontvangst en uitermate goed verzogde dag met overheerlijke broodjes. Dit was zeker voor herhaling vatbaar.

Zal straks nog even wat fotos posten die ik gemaakt heb.

Wat mij wel erg verbaasde deze dag was het resultaat van de Pro Vision Glass Scrub, de foto geeft het redelijk weer maar IRL was het resultaat nog verbluffender.

Allemaal zeer graag gedaan.

En voor de Pro Vision producten, wacht maar tot het geregend heeft! ]d~^
 
Nog een paar fotos van mijn kant.

IMG_1650.jpg


IMG_1648.jpg


Rodney lekker an de slag met de DAP.

IMG_1645.jpg



En die prachtige zeer praktische tent. Nog een paar keer oefenen en hij staat binnen 5 min.

IMG_1640.jpg




En allemaal nog even poseren voor de foto

IMG_1653.jpg
 
mocht als cruiser rijder als introduce mee, en ik vond het een hele leerzame dag.

ik heb speciaal voor die dag de zon geregeld. geen credits het was niets:D
 
Tim zei:
Een drama kan ik je vertellen! Er zijn wel 20 combo's geprobeerd :)

Is het niet zo dat de harde lakken tegenwoordig op basis van nanotechniek zijn?
Oplossing is vaak te vinden in een milde combo ipv een grove.

Ik vermoed dat mijn Audi er ook last van heeft.
Blackfire heeft er een speciale lijn voor.

BLACKFIRE Scratch Resistant Clear Finishing Polish



THE best polish for standard and scratch-resistant clear coats.

The winds of change are blowing in automotive clear coat technology. In 2005, Mercedes Benz started using a nano, ceramic particle, clear coat and in 2006 domestic automakers will start using a super-hard, scratch-resistant clear coat developed by both PPG and BASF.

These new clear coats are scratch-resistant, not scratch proof. They can still be scratched and spotted. The problem is polishing, or removing defects in these new, super-hard clear coats. Conventional polishes may not have the cutting power to remove swirls, spots and defects in these new coatings. To our knowledge, no domestic polish manufacturer has developed a polish that is approved at the OEM level for use on these super-hard, scratch-resistant clear coats.

In 2005, we approached Menzerna of Germany and asked them to create a state-of-the-art, ceramic clear coat polishes for the enthusiast aftermarket. Menzerna, working with Mercedes Benz, developed a compound and polish to remove defects in the new nano, ceramic particle clear coats. These polishes are currently used at the OEM level in various auto manufacturing plants world wide and are considered within the polishing industry to be the most advanced polishes in the world.

The result of the Menzerna-Blackfire collaboration is BLACKFIRE Scratch Resistant Clear, Finishing Polish. This formula offers the do-it-yourself, enthusiast a number of advantages:


It will restore gloss and remove minor defects in nano, ceramic particle clear coats.
It will restore gloss and remove minor defects in the new, 2006, super-hard, scratch resistant clear coats.
It can be applied by hand, dual-action polisher or circular polisher. (Machine application is required for maximum defect removal in ceramic particle clear coats.)


We believe this to be the most advanced, consumer, finishing polish currently available.

S.R.C. Finishing Polish will remove any existing wax or sealant and burnish the finish to a mirror-like shine. Applied by machine, it will remove 3000 grit swirls, spots and scratches without hazing the finish.

NOTE: When we first introduced this polish, we did not recommend it for conventional clear coats. A year has now passed and we have found that this polish works wonders on older clear coats, especially when applied with the Green, German Polishing Pad. We now whole heartedly recommend BLACKFIRE Scratch Resistant Clear Finishing Polish for use on all clear coat finishes.



Is daar al een alternatief voor??
 
hoi poestsertje,

op een audi A2 kreeg dmv AG paint renovator heel gemakkelijk de krasjes weg onder de handgrepen. op een BMW X5 helemaal niet.....


merk, type, jaar en kleur afhankelijk denk ik:weetniet