Zo beste mede detailers, na me eigen auto een keer onder handen te hebben genomen, wat niet echt hardnekkig polijsten was omdat de vorige eigenaar er al goed mee om is gegaan. Nu maar eens wat foto's gemaakt. Ik zal volgende keer wat meer voor/na foto's maken. Door soms te enthousiast te zijn was ik het vergeten Mijn 2e detail een CLK 280 cabrio Auto bij aankomst Niet overdreven vies maar hier en daar toch wat zand. Gewassen: 3 emmers, CG mr.pink met scheut APC, Monello non ferro en APC 1:10. Accessoires: EZ brush little, Wheel woolies en CC ronde detail kwast. CG chanel wash mit en Mequairs wash mitt voor dorpels
Ook de motor ruimte aangepakt. Met APC 1:5
Dynamo even afgedekt met een plastic zak omdat die nogal in het (risico) gebied zat.
Toen de auto in de garage gereden en een ronde me CG medium clay bar en PB spar&wipen 1:1 gedaan wat niet nodig was.
Toen met de Brinkmann de schade opgenomen. Wat krassen op het voor scherm en deur LV. Heb ze niet helemaal weggekregen maar de eigenaar zag ze niet meer dankzij de hulp van PB Black Hole en PB EX-P.
Ingebrande bird sh*t
En hier en daar wat Lovemarks (waskrasjes).
En wat diepere krassen. Heb deze btw wel weggekregen.
Auto afggeplakt. Na de foto's nog wel maar delen afgeplakt.
Dit alles behandelt met een Dap 900 CG MF cutting pad met V34 compound CG MF polishing pad met V36 cutting polish De auto vervolgens voorzien van een mooi laagje PB Black Hole. Wat een fantastisch spul! Daar overheen zoals hieronder een laagjes PB EX-P een uurtje laten curen.
Hier wat oude denk wax resten verwijderd van iemand voor mij.
De auto is van een vrouw met kunst nagels, dus je kan je ongeveer wel voorstellen hoe de deur grepen eruit zaggen. Mooie correctie denk ik zo. Gedaan met een Monello duo hand pad en Mequairs Scratch X
Verder de motor ruimte voorzien van Mequairs engine dressing. De foto's komen niet zo mooi uit in de garage.
Tijd voor het eind resultaat!
Banden voorzien van Meguiar's Endurance High Gloss en velgen van PB Wheel sealant. Uiteraard het interieur goed gestofzuigd en alles even schoongemaakt met een MF doek en APC 1:20 en een CC ronde detail kwast voor de hoekjes en kiertjes. Opmerkingen en suggesties zijn welkom! Zaterdag een SLK op de planning voor een Gyeon Q2 Mohs behandeling. Zal meer voor/na foto's maken.