• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CLK 280 Detail

tembaco

Detailing guru
12 nov 2009
3.305
193
37
Hamont (België)
Zo beste mede detailers, na me eigen auto een keer onder handen te hebben genomen, wat niet echt hardnekkig polijsten was omdat de vorige eigenaar er al goed mee om is gegaan. Nu maar eens wat foto's gemaakt. Ik zal volgende keer wat meer voor/na foto's maken. Door soms te enthousiast te zijn was ik het vergeten Mijn 2e detail een CLK 280 cabrio Auto bij aankomst Niet overdreven vies maar hier en daar toch wat zand. Gewassen: 3 emmers, CG mr.pink met scheut APC, Monello non ferro en APC 1:10. Accessoires: EZ brush little, Wheel woolies en CC ronde detail kwast. CG chanel wash mit en Mequairs wash mitt voor dorpels
ju2e5e7y.webp
amuqa7yj.webp
gydu4uhu.webp
ybyjy6an.webp
Ook de motor ruimte aangepakt. Met APC 1:5
epamume8.webp
Dynamo even afgedekt met een plastic zak omdat die nogal in het (risico) gebied zat.
e9yva7y2.webp
Toen de auto in de garage gereden en een ronde me CG medium clay bar en PB spar&wipen 1:1 gedaan wat niet nodig was.
aba3a6yv.webp
Toen met de Brinkmann de schade opgenomen. Wat krassen op het voor scherm en deur LV. Heb ze niet helemaal weggekregen maar de eigenaar zag ze niet meer dankzij de hulp van PB Black Hole en PB EX-P.
muduhe3u.webp
9ybupybu.webp
Ingebrande bird sh*t
yvyjyren.webp
En hier en daar wat Lovemarks (waskrasjes).
2avytaqu.webp
En wat diepere krassen. Heb deze btw wel weggekregen.
8aju4yte.webp
Auto afggeplakt. Na de foto's nog wel maar delen afgeplakt.
a8e6ena7.webp
Dit alles behandelt met een Dap 900 CG MF cutting pad met V34 compound CG MF polishing pad met V36 cutting polish De auto vervolgens voorzien van een mooi laagje PB Black Hole. Wat een fantastisch spul! Daar overheen zoals hieronder een laagjes PB EX-P een uurtje laten curen.
juhaqajy.webp
Hier wat oude denk wax resten verwijderd van iemand voor mij.
yzage3a3.webp
De auto is van een vrouw met kunst nagels, dus je kan je ongeveer wel voorstellen hoe de deur grepen eruit zaggen. Mooie correctie denk ik zo. Gedaan met een Monello duo hand pad en Mequairs Scratch X
ejyne7yb.webp
Verder de motor ruimte voorzien van Mequairs engine dressing. De foto's komen niet zo mooi uit in de garage.
byrubybe.webp
Tijd voor het eind resultaat!
avapuha6.webp
asesy6ud.webp
tytabyvu.webp
Banden voorzien van Meguiar's Endurance High Gloss en velgen van PB Wheel sealant. Uiteraard het interieur goed gestofzuigd en alles even schoongemaakt met een MF doek en APC 1:20 en een CC ronde detail kwast voor de hoekjes en kiertjes. Opmerkingen en suggesties zijn welkom! Zaterdag een SLK op de planning voor een Gyeon Q2 Mohs behandeling. Zal meer voor/na foto's maken.

UnusualKid;399016 zei:
hoe vond je de lak? Eerder aan de zachte kant?
Ja lak was aardig aan de zachte kant. Weekje later een SLK uit 2006 gedaan en na 1 hit CG witte Hex-logic en Mezzo al meteen de goede combi. Terwijl mijne eigen C uit 2005 wel hard is. Volgende week een S65 AMG op de planning, benieuwd wat die lak doet. V36 is inderdaad gelijk met Mezzo, ruikt alleen wel prettiger.

Mooie wagen, die heb je weer netjes gekregen. Als dit de Obsidian zwarte is, die heb ik ook op de SLK. Is idd niet echt harde lak en erg kwetsbaar voor krasjes.
Heb je nog foto's van de Gyeon Q2 Mohs behandeling van de SLK?

Nee sorry. Had gezegd van wel maar kreeg 3 reacties na de eerste showoff, dus dacht daar ga ik niet al die moeite voor doen. Volgende zal ik wel weer doen.