• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Coating aanbrengen - curetijd

Giltix

Detailing chief
9 okt 2017
311
75
25
Limburg
Hi,

Ik was mijn auto's nog bij mijn ouders thuis, gezien ik bij mijn eigen appartement niet de benodigde voorzieningen heb.
Ik heb een tijdje geleden Gyeon View en Gyeon Trim gekocht, onder andere voor de trims, het opschuren en coaten van de koplampen, en de voorruit. Aangezien ik dat niet binnen kan doen (enkel de oprit, wel uit de zon) kan ik niet voldoen aan de eisen van Gyeon mbt het aanbrengen van de coatings en het laten staan van de auto.

Tot in hoeverre moet ik dit secuur opvolgen? Kan ik hiervan afwijken? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Groet,
Giltix
 
Heb je in je kennissenkring niemand met een garage? Of is er een overdekte (betaald) parkeergarage in je buurt? Zet je de auto nadat je de coating hebt aangebracht, daar een dagje neer.

12 uur is wel het minimum dat een auto droog moet staan. Desnoods wacht je op een wat warmere dag, dit helpt aardig mee met de curetijd.
 
+1 voor Nicknameless.

De Trim heb ik vaker buiten aangebracht op verschillende auto's. Op de tast is dit vrij snel droog bij warmere temperaturen en als je de auto droog houd voor een dagje/nachtje moet het prima te doen zijn. (Vochtig nachtje kon in alle gevallen weinig kwaad, maar ideaal is het niet)

De View heb ik zelf nog nooit gebruikt, maar de Nanolex versie van dit soort product wel. Ik verwacht dat het drooghouden bij dit soort glas-coatings belangrijker is dan bij de Trim omdat deze Nanolex-versie een dauwige/vochtige nacht niet kon waarderen.