• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Coating aanbrengen zonder machinaal polijsten aan te raden?

Alloy

Detailing trainee
8 sep 2016
51
43
34
Is het aanbrengen van Gyeon Mohs te doen als je niet in het bezit ben van een polijst machine?

Al zou ik na het wassen en kleien er bijvoorbeeld een stap PB's Pro Polish doen en dan Gyeons eigen prep of PB's APC gebruiken. Is dat voldoende om de lak voor te bereiden?

Of bega ik dan een grote fout van uuuurenlang zwoegen voor iets wat het niet waard is om goed schoon en glad te krijgen voor de coating? :D
 
Is het aanbrengen van Gyeon Mohs te doen als je niet in het bezit ben van een polijst machine?
Al zou ik na het wassen en kleien er bijvoorbeeld een stap PB's Pro Polish doen en dan Gyeons eigen prep of PB's APC gebruiken. Is dat voldoende om de lak voor te bereiden?
Of bega ik dan een grote fout van uuuurenlang zwoegen voor iets wat het niet waard is om goed schoon en glad te krijgen voor de coating? :D
Als je niet machinaal polijst moet je niet aan een coating beginnen omdat je de lak handmatig niet goed gecorrigeerd krijgt en de coating de imperfecties van de lak zal versterken. Wellicht is het een idee om je eerst verder te verdiepen in het (machinaal)detailen, er staan hier op het forum diverse stappenplannen hoe je het e.e.a. aan moet pakken.
 
Laatst bewerkt:
Al zou ik na het wassen en kleien er bijvoorbeeld een stap PB's Pro Polish doen en dan Gyeons eigen prep of PB's APC gebruiken. Is dat voldoende om de lak voor te bereiden?

Met PB Pro Polish verwijder je geen krassen en swirls. Dus tenzij de lak van je auto al rete-strak is, zou ik na het gebruik van PB Pro Polish geen coating aanbrengen. Want het coaten van krassen en swirls is niet erg nuttig.
 
Laatst bewerkt:
Als je lak in goede staat is en je zou de lak wassen / teer-ijzerverwijderen / kleien / cleanen en als laatste goed ontvetten, dan is een coating prima te doen.

Kortom, bereid de lak goed voor.

Echter betwijfel ik dat de lak in topstaat is, zoals na polijsten, maar wat je vraagt is in principe mogelijk. Ik zou het zelf niet doen, maar ik ben dan ook een mierenneukert. Haha! :p


Greetz
 
Die ontvetter heeft niet dezelfde eigenschappen als Prep bijvoorbeeld? PB's polish en prep zou dis prima kunnen als allerlaatste stap voor het aanbrengen?

Ach ja, het is niet nodig voor de auto waarop ik het zou willen doen, maar het groeit een beetje als hobby en het is toch wel leuk hoe het eruit komt na het werk. He tis iets om over na te denken na de winter periode
 
Ik denk dat het op zich wel kan, mits de lak verder goed voorbereid is.

Een merk dat hier niet meer verkocht wordt heeft een gloss enhancer, cq primer met fillers waar je een lakcoating overheen kunt doen, deze zou je ook met hand kunnen aanbrengen en brengt al een mooie glans en werkt erg goed tegen swirls.
Ik weet niet of Gyeon hier ook een gelijkwaardig alternatief voor heeft?