• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

coating chroom + schaduwlijnen Mohs

BenzJannik

Detailing rookie
4 apr 2017
42
10
23
Antwerpen
Hallo iedereen, ik heb twee vraagjes.


Binnenkort ga ik de detail doen voor de SDD en vraag me af of ik de chrome delen mee in de Mohs mag zetten. Vanvoor is het echt chroom en de sierlijst vanachter is mat chrome? (foto1)
Omdat ik op deze ook de Mohs ga aanbrengen heb ik nog een vraag.

Wat is er mis gegaan bij de vorige auto die ik behandelde met Mohs? Deze schaduwlijnen blijven zichtbaar ook na het uitdrogen. Heeft het te maken met de applicatie? Vraag het liever voor ik begin aan mijn 2de Mohs applicatie. (foto2)
MercedesCabrio.jpg

DetailClubmanMohs.jpg


Bedankt voor jullie hulp.
 
Laatst bewerkt:
Hmm... Ik zie op mijn telefoon niet goed wat de defecten zijn. Ik zie wat schimmen in de deur?

Problemen bij een coating, zoals vlekken en dergelijken, dat kan door vele factoren worden veroorzaakt. Niet voldoende afnemen, niet dekkend aangebracht, omgevingsfactoren zoals temperatuur, de droging, enzovoorts.

Ik heb zelf ook de nodige taferelen gehad bij een Mohs-applicatie. Voor zover ik weet bracht ik het in een schone showroom, prima temperatuur, op de juiste manier aangebracht, ruimschoots gedroogd, enzovoorts.
Toch had ik ook vlekken in de vorm van donkere vlekken. (Donkerblauwe lak)
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Hmm... Ik zie op mijn telefoon niet goed wat de defecten zijn. Ik zie wat schimmen in de deur?

Problemen bij een coating, zoals vlekken en dergelijken, dat kan door vele factoren worden veroorzaakt. Niet voldoende afnemen, niet dekkend aangebracht, omgevingsfactoren zoals temperatuur, de droging, enzovoorts.

Ik heb zelf ook de nodige taferelen gehad bij een Mohs-applicatie. Voor zover ik weet bracht ik het in een schone showroom, prima temperatuur, op de juiste manier aangebracht, ruimschoots gedroogd, enzovoorts.
Toch had ik ook vlekken in de vorm van donkere vlekken. (Donkerblauwe lak)
Misschien ga je het op een zwarte lak minder zien. Laat het een minuut drogen voor ik het afneem in een garage met ja, 20-25 graden. En heb het ook voldoende afgenomen :)
 
Ik denk dat het probleem bij het afnemen zit. Zo'n deur zou ik in 2en aanbrengen. Direct afnemen! Daarna nogmaals afnemen met een schone doek
 
Mohs direct afnemen ? Die moet tussen de 5 & 20 minuten zitten voor je die mag afnemen toch ?

Juist als je het iets langer laat zitten neemt het vele malen makkelijker af.


Overigens maandag een zwarte B klasse in de Mohs gezet inclusief alle chroom delen en dat gaat prima.
 
Ik liet het ook altijd zitten totdat ik ook die verkleuring een keer had op een motorkap. Die was zwart waar je trouwens alles erg goed op ziet.

Op de Gyeon clinic werd ook aangeraden om de coating eigenlijk gelijk weer af te nemen omdat er dus wel vaker dit soort problemen waren. Ik denk dat dat hier ook het geval is geweest.
 
Dan zal dat het probleem zijn, meteen afnemen dus. Enorm bedankt! Nu kan ik verder :)
Over de chrome delen allemaal perfect de behandelen met Mohs he? Grill vooraan met trim behandelen?
 
Ik laat het nu een minuut of 4-5 zitten en heb nog geen problemen gehad met daarna afnemen van de Mohs.

Op de wagens waar ik het er direct na het aanbrengen (binnen 1 minuut) wilde afhalen wel, bleef dan wazen houden totdat je lang genoeg bleef afnemen met schone doeken. Net of het dan nog niet goed genoeg gecured had.

Nu ik het op deze manier doe heb ik dat niet meer en vindt het ook fijner afnemen.


Wat ik wel een ontzettend nadeel van die Mohs vindt is dat die cure er op moet voor de auto nat wordt.
Hoe ik het ook doe, ik blijf vlekken houden zelf bij het 1:1 aanlengen met water.
Nevel met 1 pufje een doek van 20x20 in en neem na het aanbrengen dat direct af met een schone doen maar ondanks dat blijf je enkele aanzetten zien, vooral op de donkere lakken.

Nanolex heeft dat mijn inziens toch beter voor elkaar met de Si3D
 
  • Leuk
Reactions: BenzJannik
@Juffer1 coatings hebben geen cure tijd. Bij aanraking hecht het gelijk.. Mijn ervaring is juist met langer wachten dat het stroever gaat. Maar iedereen moet gewoon doen wat je fijn vind. Ook van dat vlekken met cure heb ik eigenlijk nooit last gehad. Ik spuit het ook eerst op een doek en wrijf het met een schone doek na
 
Maar @BenzJannik,

Ik zou lekker voor de prime gaan voor sdd.

Die knalt toch veel meer dan een Mohs.

Een aangezien dat je de voormalige winnaar heb uitgedaagd... en die al een paar maanden met zijn auto bezig is kan je alle beetje extra's wel gebruiken :joy: