• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Coating corrigeren / verwijderen

Timm

Detailing guru
26 mrt 2011
1.734
173
Duiven
Bij een vriend is de coating te ruim aangebracht of heeft deze te lang gedroogd alvorens af te nemen. Op de motorkap zijn er banen zichtbaar en op een portier zie ik alléén met de Faro nog wat waas.

Is een coating oppervlakkig te corrigeren met bijvoorbeeld PB pro polish? Of is het beter om gewoon met s3 en oranje/geel de coating te verwijderen en opnieuw aanbrengen?
 
Je hebt geen S3 nodig om de coating te verwijderen. Gewoon een keer polijsten met een finishing polish, ontvetten en een nieuwe coating aanbrengen zou ik adviseren.
 
Wat voor coating zit erop?

Bij een Prime/ Mohs gaat het niet lukken met een cleaner.

Met een medium stap is ook de Mohs wel weg weet ik uit ervaring.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Vanochtend stond de auto in de zon. De klep zag er super strak uit(ook met faro) Maar na een half uur ontstond hier ook een waas op. Als of de coating gaat zweten als het paneel met warmte in aanraking komt.

Het typerende is dat de banen verdwijnen als ik het paneel behandel met spray en wipe.

Het gaat om Wolfs Hard Body Nano Sealant. Dit product bevat Si02, maar zal waarschijnlijk geen volwaardige coating zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb me verder verdiept op Engelse en Amerikaanse fora. Het is een nano sealant met si02 erdoor.

Dus ik ga eerst maar eens kijken wat een wasbeurt doet.