• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Coating en watervlekjes

Roy86

Detailing chief
4 sep 2015
304
100
37
Axel Zeeuws vlaanderen
Hoi alle,

Zie nu meer en meer berichten van watervlekjes op auto's die een coating hebben.

Hierbij me astra in de si3d.
0d9538b2c9f9b1716ff2c93c0e110546.jpg


Is enkel gewassen met nanolex pure en 2x met reactivate.

Als we hier alle info betreft coating en vlekjes kunnen bundelen en zo misschien tot een oplossing komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Hey Roy,

Ik zie het eigenlijk niet zo goed op de foto, maar met name links in het midden, maar het lijkt inderdaad op wat ik zelf ook ervaar bij Mohs + Booster. Bij een detail met Si3D van begin dit jaar heb ik het nog niet geconstateerd. Ook deze auto word gewassen volgens de juiste methode en eveneens met de Reactivate-set.

Het vreemde is, wat ik heb vernomen, is dat het water in mijn omgeving bijzonder zacht is en het water dat hier gewonnen wordt, wordt gebruikt voor bronwater als Sourcy en dergelijke. :p



Greetz
 
Ik heb het eigenlijk bij mijn auto en de andere ook nog niet gezien.
Nu zit hier wel bijna net zoals bij quantoxx geen kalk in het water.
Ik houdt mijn auto dan welke week bij met nanolex pure shampoo en altijd een rondje nanolex final finish.
 
Roy, op jouw foto's is duidelijk te zien dat het hier om waterspotting gaat! Dit is een van de nadelen van een coating, veel mensen denken dat een coating een heilig middel is maar er kleven ook wat nadelen aan.

Waterspotting zou je met een lichte waterspotting verwijderaar eruit kunnen krijgen, en dan je coating weer opnieuw aftoppen met een final/cancoat/sonax netschield.

Om een heksenjacht te voorkomen wil ik even duidelijk maken dat er verschil is tussen waterspotting en de vlekjes in mijn eigen coating (MOHS+Booster)
 
@GeorgeS Waarom ontstaan deze vlekjes wel in een coating en niet in een wax of sealant? Ik dacht dat een coating alleen tijdens de droogperiode gevoelig was voor watervlekken.
 
@Jansen , de beading die blijft liggen "brand" de vervuiling op de lak en coating deze mineralen en vervuiling zie je dus heel goed terug in een coating, bij een wax en sealant gebruikt dit ook gewoon maar is het veel minder zichtbaar.

Als je je auto goed bijhoud, wat velen hier gewoon doen is de kans op waterspotting ZEER klein, word het 20+ en je hebt een donkere lak dan behoeft het geen uitleg dat je die druppels er even af moet halen.

En ja in de begin fase van een verse coating is deze EXTRA gevoelig voor waterspotting!
 
@GeorgeS dankje voor de informatie, auto wie wel altijd netjes afgedroogd. Ga het voor nu zo laten iets te weinig tijd.

Volgend jaar na de winter de si3d er af polijsten antans wat er tegen dan nog van over gaat zijn.
Tegen die tijd kijken voor een mooie wax toch iets vriendelijker van onderhoud.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk