• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Coating of wrap

CLA45SAMG

Detailing rookie
16 sep 2021
3
15
Hallo, ik ben Toon en sinds dinsdag trotste eigenaar van een splinternieuwe CLA 45 S AMG.
Mijn vorige auto, een C200 coupé, heb ik twee maal laten coaten (1x bij afhaal en 1x deze zomer op zijn 2e verjaardag) en ook voor deze heb ik al een afspraak ingepland. De verkoper van de garage zei echter dat er tegenwoordig vaak gebruik gemaakt wordt van een doorschijnende wrap in plaats van een coating omdat deze bestendiger is tegen steenslag/schade. Heeft iemand hier ervaring mee?

Welke must-haves raden jullie nog aan om in de kast te hebben staan? Thanks!
 
PPF is iets wat de laatste jaren wel wat in opkomst is. Deze folie word vaak op de voorkant gebruikt complete auto kan ook. Voordeel tenopzichte van een coating is dat deze je lak beter beschermd tegen steenslag inderdaad. Bij de juiste montage mag de folie ook niet opvallen.

Verhouding in de prijs is deze ook een stuk duurder in aanschaf en installatie. Folie geven ze meestal een tijd tussen de 8 en 10 jaar.
 
  • Leuk
Reactions: CLA45SAMG
Sowieso is PPF veel beter als het gaat om bescherming tegen steenslag. Uiteraard is de ene PPF de andere niet. De een voegt meer sinaasappelstructuur toe dan de ander. De PPF van GYEON is zeer goed en voegt niet of nauwelijks sinaasappeleffect toe.

Een BMW met de voorkant in PPF van GYEON die hier een tijd geleden binnen stond was niet te onderscheiden van de rest van de auto. Geen kleurverschil en de structuur was vrijwel hetzelfde. Ik geloofde zelfs niet dat er PPF op zat totdat de motorkap open ging en het randje aan de binnenkant van het scherm zichtbaar was.

Meer informatie vind je hier:
 
Je hebt tegenwoordig ook PPF waar eventuele krassen of wasswirls verdwijnen bij verwarming van het materiaal. Heb laatst daarvan een proefstukje opgevraagd. Echt bizar met koperborstel krassen maken onder warm stromend water houden en krassen verdwenen als sneeuw voor de zon.
 
  • Leuk
Reactions: CLA45SAMG
Je hebt tegenwoordig ook PPF waar eventuele krassen of wasswirls verdwijnen bij verwarming van het materiaal. Heb laatst daarvan een proefstukje opgevraagd. Echt bizar met koperborstel krassen maken onder warm stromend water houden en krassen verdwenen als sneeuw voor de zon.
Dat is dus niet onbeperkt zover ik begrepen heb? Op een bepaald moment is de "rek" eruit.
 
Dat zal gerust maar tegen die tijd heb je geen last gehad van krassen. En bij een coating andere PPF is dat wel het geval. Ik heb dat proefstukje echt mishandeld en bleef mooi glad worden iedere keer.
 
Ik installeer al eens PPF, doorgaans XPEL en deze kan heel wat verduren. Zelfs na 4 jaar ziet deze er nog goed uit. Heb je krasjes, even de heatgun erover en ze verdwijnen als sneeuw voor de zon. Ik zet over de PPF ook nog een coating die nog voor extra glans zorgt al heeft XPEL zo al veel glans. Als je het laat installeren laat je dan geen pre-cut aansmeren want die zijn nooit perfect en zie je veel naden. Het is niet goedkoop want deze folie moet je met twee aanbrengen en nat wat het proces tijdrovend maakt.
 
  • Leuk
Reactions: CLA45SAMG
Ik zag ook laatst dat het op elkaar werd gedaan voor nog mooiere glans weet je budget natuurlijk niet maar dacht laat het je weten dat het kan
 
Update: uiteindelijk toch gekozen voor een CERAMIX CLIMAX coating en supertevreden van het resultaat. :cool::cool::blush:
 

Bijlagen

  • tempImageL78lM9.png
    tempImageL78lM9.png
    1,5 MB · Weergaven: 89
  • tempImageYnapD3.png
    tempImageYnapD3.png
    1,6 MB · Weergaven: 113
  • tempImageEWQjDf.png
    tempImageEWQjDf.png
    1,4 MB · Weergaven: 81