• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Coating Q2 Rim temperatuur (vrachtwagen velg)

Ronniiie

Detailing guru
12 nov 2016
241
153
34
Doornspijk
Goedemorgen poetsfanaten,

Ik ben erg benieuwd of er iemand al eens Q2 Rim coating op vrachtwagen velgen heeft aangebracht? Ik was mijn velgen op dit moment om de dag en soms wel elke dag.
En breng er elk maand een vers laagje Poorboys wheelsealent aan na het kleien van teer en remstof.

Nu is mijn vraag; Zou de coating het werk verminderen? (Het gaat vooral op de witte randen) zie foto
Overigens worden de voorvelgen warmen dan de achtervolgen!
Ik lees graag jullie mening hoe jullie erover denken.

Groetjes
 

Bijlagen

  • IMG_0465.JPG
    IMG_0465.JPG
    98,1 KB · Weergaven: 711
Een coating gaat jou een duurzamere bescherming geven.
Dus het antwoord op jou vraag is: Ja.

Gebruik anders even de zoekfunctie hier en kijk op de Facebook pagina, daar zijn al enkele topics en posts te vinden waar mensen deze coating hebben aangebracht en afgetopt met bijvoorbeeld cancoat.
 
  • Leuk
Reactions: Ronniiie
@Ferdy
Thnx voor je snelle reactie.

Waar ik vooral benieuwd naar ben is tegen welke temperaturen kan het.
Een velg van een vrachtwagen word een paar keer zo warm als een normale velg.

Zoek functie had ik al gebruikt om te zoeken naar de temperatuur wat hij eventueel zou aankunnen..
En Facebook? Haha heb ik niet!
 
Bescherming geeft het wel maar het gaat het neerslaan van remstof niet tegen natuurlijk. Dus niet minder vervuiling, maar wel eenvoudiger om schoon te maken en in die zin dan ook minder werk.

Overigens lijken mij de stuuras wielen nog wel aardig te doen, maar bij de trekas zal het wel een klus zijn om overal bij te komen.
 
  • Leuk
Reactions: Ronniiie en Ferdy
Als je erop kunt waxen, moet je er ook op kunnen coaten lijkt me.

Ik doelde vooral op het resultaat wat een coating kan geven, over de temperatuur zul je weinig vinden denk ik.
Volgens mij gaat het bij de temperatuur vooral om de remstof deeltjes die op de velgen komen, niet om de temperatuur van de velg zelf.
Die zal niet echt warm worden denk ik.
 
  • Leuk
Reactions: Ronniiie
Dan nog 350. Als ze zo warm worden klopt er iets niet ? @ topic starter doe eens een foto van je dafke