• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Coating voor vizier (motorhelm)

Frontysco

Detailing chief
6 mei 2018
98
93
36
Bemmel
Dag poetselfjes,

Al enige tijd gebruik ik:
https://www.carclean.com/nl/soft99-glaco-blave-sealant-for-plexiglas-70ml.html

Het product werk super, helaas is deze niet erg duurzaam. Na 1 natte rit veeg ik het vizier droog met een MF doek met als resultaat dat het product niet meer werkzaam is. Ik moet dus kiezen uit een vies vizier of coating...

Ik heb zowel CC HQ als Shoei aangeschreven voor meer advies.

Shoei geeft aan dat de fabriek niets kan adviseren voor het vizier. Maw gebruik niets.
CC geeft aan om het eens te proberen met bijv Q2 Trim.

Waarom dan toch deze vraag via het forum stellen? Er zitten hier denk ik ook wel wat motor rijders die hier mogelijk ervaring mee hebben.
Het vizier van een helm is gevoelig voor bepaalde middelen en ik heb weinig trek in een gebarsten, gesmolten of gesprongen vizier op de snelweg :laughing:

Wie heeft langdurige ervaring met een coating op een vizier?
 
Nog geen echte coating getest op mijn Shoei, ik gebruik verschillende detailspray ‘s naar volle tevredenheid.
 
  • Leuk
Reactions: Frontysco
Die sealant lijkt volgens de beschrijving ideaal, maar jij veegt 'm na een natte rit vrijwel meteen eraf. Lijkt dus niet te hechten, maar aangezien het ook geen droogtijd heeft, is het waarschijnlijk de bedoeling dat je vaker bijsmeerd.

Goedkopere optie waar ik aan denk: Kleervue? Werkt bij juist aanbrengen op glas prima, maar heb dit ook wel eens op caravanruiten aangebracht.

Gyeon - Trim is inderdaad wel erg goed. Hechting op kunststof is waar dit voor bedoeld is, dus dat moet goed komen, maar ik heb geen verstand van viziers en eventuele toplagen/beschermlagen/etc.
 
  • Leuk
Reactions: Frontysco
Dank voor de vele reacties!
Ik geloof zonder meer dat alle producten voor een goede sheeting zorgen. Mijn kern vraag is of het veilig is voor het vizier.

@Quincy: goede tip maar ik moet toch naar m’n werk haha
 
Dingen als Cancoat / Trim / etc. zijn opties die duurder zijn, tenzij je het al hebt staan of aanschaft en bij voor andere dingen gaat gebruiken.
Ik zou eens een gokje wagen bij de goedkopere en simpelere producten zoals de Kleervue / RainX - achtige spulletjes ALS je iets zou willen proberen.

Ik heb een tijd terug een paar motoren mogen detailen en heb toen ook wat spullen van S100 bij CC besteld. Wat ik mij kon heugen is dat één van de rijders overal en altijd met de motor rijdt en de zakjes S100 - HelmVizier Reiniger erg fijn vond. Een vetvrij/schoon vizier i.c.m. met pinlock was voor hem voldoende tijdens regen en dergelijke. (En iets over soms een druppel Dreft over het vizier smeren)
 
  • Leuk
Reactions: Frontysco
ik zou eerder kiezen voor een wax of een detailing spray met veel beading (sonax bsd), dat is denk ik veiliger.
Ik heb nu Monello perfetto op het werk staan maar die geef geen beading/sheeting.

Vandaar dat ik sinds een paar maanden de soft99 gebruik die het goed doet maar totaal niet duurzaam is.

ik zoek iets wat het n paar weken volhoud.
 
Heb je al iets van een wax, dan zou ik daar gewoon mee beginnen. Eventueel zou ik ook nog opzoeken of er al iemand is die, die wax al geprobeerd heeft op een vizier.
 
  • Leuk
Reactions: Frontysco
@Quantoxx dat verklaart haha!
@dennisdennis-12 & @Rippie Ik heb Natty's blue paste en Collonite 865 liquid staan.
Ik kan deze wel eens gaan proberen, zijn denk ik minder heftig dan een coating.
De 865 zou het wel een tijd vol moeten houden!
Dingen als een druppel dreft heb ik geprobeerd maar niet tevreden over en zijn ook niet duurzaam.

Thanks so far heren!

Een mogelijke update komt waarschijnlijk pas over een flinke tijd gezien het (helaas) niet elke dag regent haha!
 
Dat druppeltje Dreft doet men wel eens aan de binnenzijde van het vizier smeren om condensvorming door ademen te voorkomen.
Op de buitenkant heeft het geen effect.

Gyeon Trim en Gyeon Cancoat zijn veilig voor een vizier. Je moet alleen rekening houden met een aantal zaken.

Voordat je zoiets aanbrengt dien je het vizier natuurlijk in maximaal mooie en heldere krasvrije staat te brengen. Dit doe je door polijsten. Polijsten betekent dat een fabrieksmatig aangebrachte anti-kras laag verwijderd zal worden.

Een coating zoals Trim of Cancoat maakt je vizier niet krasbestendig. Onderweg een vies zanderig nat vizier afvegen met je handschoen kan nog altijd krasjes veroorzaken. Dit dien je dus altijd zo voorzichtig mogelijk te doen.
Ik denk dat ik in geval voor een coating zou gaan voor Gyeon Cancoat.

Je ontkomt er niet aan om zo af en toe je vizier te polijsten. Met motregen (zoals gisteren) krijg je in beginsel allemaal kleine druppeltjes op je vizier. Zeker in langzaam rijdend file-verkeer waaien die er niet vanzelf af. Soms moet je dan wel even voorzichtig vegen.

Daarom lijkt mij het duurzame en iets kostbaardere Gyeon Trim overkill, want je houdt je scherm niet twee jaar krasvrij. Trim is ook lastiger te verwijderen dan Cancoat denk ik.

Persoonlijk ga ik voor een sealant en niet voor een wax. Een sealant is minder vettig dan een wax en houd dus ook minder vuil vast.
Ik gebruik Menzerna Power Lock Ultimate Protection.

Succes met jouw keuze en afwegingen.
 
  • Leuk
Reactions: Frontysco en M3fan
Potverdrie, wat een keuzes :)

Vizier heb ik half jaar geleden als eens onderhanden genomen met de DAP900. Mag inmiddels wel weer een keer.
Het vettige van wax kwam ook bij mij naar boven, wellicht ook eerder kans op waas vorming?

Schoonvegen met de handschoen doe ik liever niet, vanwege krasjes inderdaad.

Je geeft jouw voorkeur aan Menzerna Power Lock Ultimate Protection, vanwaar verkies je dit boven bijv Cancoat?
Leuk om zoveel verschillende meningen en uitleggen te lezen!
 
Zelf heb ik een Shark helm, heel fijn vizier met zoon extra laagje dat die niet beslaan. Elk jaar een nieuw vizier wat ik schoon maak met afwasmiddel en nooit echt last van regen. Ik heb laats wel een product op een motorshow gekocht genaamd Fleet Magic, dit werkt goed alleen weet ik niet voor hoelang. Dit jaar nog weinig in de regen gereden omdat mijn huidige banden (Pirelli diablo rosso corsa) net slicks zijn, en het nietzo goed doen in de regen.


Wat erger is als regen: vliegen! Was daar maar een product voor, wacht zou t ?