• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Coating vraagjes

Deebo

Detailing addict
6 mrt 2014
93
55
Hoi,

Ik heb al veel ervaring met polijsten en alles wat er bij hoort.
Maar de keramische coatings zijn volledig nieuw voor mij.
Wat is dit nu eigenlijk en hoe lang blijft het t.o.v. wax?
En welke is goed om te beginnen bv?
En er wordt gezegd dat je met wax nog steeds een betere glans krijgt dan een coating, is dat zo?
en hoe wordt het aangebracht en wat is de voorbereiding?
 
Hey Duck :p

Je stelt een enorm grote vraag. Je kan beter even Googlen en zo informatie opzoeken. Tekst, film en foto kom je vanzelf tegen. ;) Eigenschappen van een coating leer je kennen, aanbrengen kan je stapsgewijs leren, onderhoud kan je meer over vinden, etc.

In het kort; Een coating heeft een standtij die vele malen langer is als een wax. Daarbij absorbeert wax vervuiling en een coating stoot het juist af.
Glans komt niet uit een potje. Een wax met veel oliën kan wat doen aan wetlook en/of kleur, maar polijsten is 90% van je glans. Een coating kan de kleur iets warmer maken, maar de glans is veelal meer richting een ietwat glasachtige glans.