• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Coating vraagjes

Deebo

Detailing addict
6 mrt 2014
93
55
Hoi,

Ik heb al veel ervaring met polijsten en alles wat er bij hoort.
Maar de keramische coatings zijn volledig nieuw voor mij.
Wat is dit nu eigenlijk en hoe lang blijft het t.o.v. wax?
En welke is goed om te beginnen bv?
En er wordt gezegd dat je met wax nog steeds een betere glans krijgt dan een coating, is dat zo?
en hoe wordt het aangebracht en wat is de voorbereiding?
 
Hey Duck :p

Je stelt een enorm grote vraag. Je kan beter even Googlen en zo informatie opzoeken. Tekst, film en foto kom je vanzelf tegen. ;) Eigenschappen van een coating leer je kennen, aanbrengen kan je stapsgewijs leren, onderhoud kan je meer over vinden, etc.

In het kort; Een coating heeft een standtij die vele malen langer is als een wax. Daarbij absorbeert wax vervuiling en een coating stoot het juist af.
Glans komt niet uit een potje. Een wax met veel oliën kan wat doen aan wetlook en/of kleur, maar polijsten is 90% van je glans. Een coating kan de kleur iets warmer maken, maar de glans is veelal meer richting een ietwat glasachtige glans.
 
+1 voor Quantoxx, coating geeft een meer glasachtige glans wat ik persoonlijk mooier vindt. Het aanbrengen is echt verschillend van coating tot coating. Wel afhankelijk van omstandigheden zoals luchtvochtigheid, temperatuur etc. Bij een coating is het ook belangrijk dat de voorbereiding goed is dus een brandschone ondergrond. Om te zeggen welke nu het beste is... Dit is verschillend van gebruiker en ervaringen met coatings. Coating heeft voornamelijk voordeel dat de standtijd stukken langer als een wax
 
+1 voor @Michel Kuijpers

Wat weet je al qua voorbereidende stappen? Kan je dit allemaal zelf? (Wassen/kleien/polijsten)

Wat zijn jouw wensen of ideeën bij een coating?
(Standtijd/krasbestendigheid/applicatie/prijs)

Heb je de mogelijkheid om de coating aan te brengen onder de juiste omstandigheden?
(Binnenruimte/curetijd/temperatuur en soortgelijke factoren)

Als voorbeeld kan je bijv. beginnen bij de coatings die worden aangeboden bij Carclean. Denk aan Gyeon - Prime/Mohs of Cancoat, Nanolex - Si3D, Sonax - CC36.
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Bedankt voor de reacties!
Ja alles om te auto grasvrij en glanzen te krijgen kan ik.
Ik heb gewoon altijd wax gebruikt als laatste stap, maar wil nu dus met coatings aan de gang.
Inderdaad met degene dat op de site staan zoals de Gyeon prime of zoiets wou ik beginnen.
Maar van elk merk staan er 3 producten op dat "ONGEVEER" hetzelfde doen als ik de beschrijving lees,
dus ik zou niet weten wat het verschil daar tussen is of welke ik moet kiezen :)
Ik heb een redelijk grote garage thuis dus binnenruimte, curetijd zijn geen probleem
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Het verschil tussen de merken zal de verwerking zijn, en hardheid/standtijd van de coating zelf.
Ik denk dat dit ook een persoonlijke keuze is waar iedereen mee wilt werken.
Het zijn allemaal goede coatings, ze hebben alle eigenschappen naar mijn mening.
Het zal voornamelijk liggen aan de verwerking, ik lees wel dat Gyeon vaker wordt gekozen om zijn hardheid en standtijd.
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Ben ook aan maken welke coating ik wil.
Kwam er eerst ook geen wijs uit en zoek veel op internet en YouTube erover.
Ben erachter gekomen dat voor je zelf een aantal aspecten mort verzinnen wat jij van ceen coating verwacht, zelfde als bij een wax keuze eigenlijk.

Wat ik zelf belangrijk vind is de manier applicatie en de beading.
Ben zelf enorme fan van zieke bolle beading:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Dus ik zit nog flink in dubio welke ik nou ga nemen want is toch best flinke investering.
Heb erge goede beading verhalen gehoord over cancoat maar die druppels bij @Quantoxx van de sonax cc36 zijn ook bizar en dat kan je gewoon voor de deur doen.
Maar de nieuwe coating van Gyeon de One lijkt mij ook wel erg interessant doordat deze echt gebaseerd is voor beginners en ik nog nooit iets met een coating gedaan heb.

Dus ik weet het ook nog steeds niet :sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob:
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Ik heb zelf alleen een ervaring met Nanolex coatings, ik vind deze zelf prettig verwerken en afnemen. Standtijd is een jaar met alleen si3d doe je er nog bc onder dan 3 jaar. Glas glans is echt prachtig maar das mijn mening. Sheeting is goed water loopt er zo of en beading is mooie bolletjes
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Ik vind dat hele “coatings voor beginners” zo een dikke onzin!

Als jij een zogenaamde beginners coating kan aanbrengen, kan je ook Mohs aanbrengen.

Je kwakt wat product op een doekje, je smeert het uit, en je neemt het af.

Als je de coating niet goed afneemt, en het droogt op, dan heb je een vlek. Dit haal je alleen weg door te polijsten. Dit is met een coating voor gevorderde en een instapper.

Je hoeft bij een coating voor gevorderde niet op je handen te staan als je het aanbrengt, je hoeft tussendoor geen dansje te doen.. het is echt het zelfde.

Die aparte doel groepen is puur markering.

De enige coating voor de consument die wel wat lastiger is, is de booster. Maar verder is het voor mij 1 pot nat. (Qua aanbrengen)
 
Ik had tot vorige week nog nooit een coating aangebracht, anders dan wat Rim en Trim van Gyeon. Vorige week MOHS aangebracht, eitje. Net wat @Zluytr zegt, gewoon goed voorbereiden en de handleiding volgen. Ik heb waxen gesmeerd met minder gemak dan mohs:p
 
Ik heb van de zomer een coating van Wolfs aangebracht. De helft van de prijs van andere merken. En tot op heden ben ik nog steeds zwaar onder de indruk van de prestaties er van.