• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cobra Micro-Restore Concentrate of Chemical Guys MicroFiber Rejuvenator?

NHke

Detailing chief
11 jan 2009
707
100
Hallo iedereen..

Wat zijn jullie bevindingen van de Cobra Micro-Restore Concentrate?

Met de Chemical Guys MicroFiber Rejuvenator heb ik zelf ervaring, reinigt de doeken goed en maakt ze lekker zacht.

Maar helaas is het kleine flesje van 478Ml al snel leeg als je bijna elke week een hoop doeken te wassen hebt :)

Een half wasvat is +-30Ml , en een heel wasvat +-60Ml..

Nu is mijn vraag, hoeveel heb je van de Cobra Micro-Restore Concentrate nodig?

Zou graag weten wat het voordeeligste uitkomt..

Mvg Nico

Wij gebruiken alleen maar de Cobra variant en die werkt heerlijk. Maar het verschil nogal per was (aantal doeken, graad van vervuiling etc.) Meestal voor een wasbeurt 50 tot 100ml.

Prijzen van een gallon is bij beide merken +- gelijk.
Heb van de cobra eens een 100ml proefflesje gekregen, en die doet het werk zeker evengoed als de CG.
Kan er geen verschil in werking tussen merken.
Enkel heeft de CG een aangename citrusgeur en de cobra daar wil je liever niet aan ruiken.

Ik gebruik het als voorwas en in het wasverzachter deel. Mooie combinatie krijg je dan.

jim zei:
Enkel heeft de CG een aangename citrusgeur en de cobra daar wil je liever niet aan ruiken.

Cobra is redelijk geurneutraal volgens mij?

Ik gebruik van de Cobra meestal tussen de 30 ml en 60 ml, de wasmachine zit echter zelden vol met MF's.
De Cobra schijnt ook heel goed te werken bij fleece truien ed. Mijn meiske wil dat echter niet gebruiken "want dat stinkt zo" Lucht is inderdaad niet aangenaam maar voor MF's maakt dat niet uit.
En inderdaad "Soeperneus" Soepergrover heeft gelijk: die Glasscrub is echt vieze zooi om aan te sniffelen.:ja

hier goede ervaringen met de CG microfiber rejuvenator.
gebruik hem voor de voorwas (dus emmer met 9liter water en 30ml CG) waarin dan toch een goeie 10 doeken in kunnen inc nog is 10 pads.
vervolgens het zooitje met normale was mee.
resultaat.
heerlijke ruikende schone en zachte doeken.

prijs per gallon is inderdaad het zelfde.