• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cobra Quick Clenz of Snappy Pad reiniger

McShine

Detailing guru
Tester of Bling
28 nov 2009
2.113
115
46
Bij de aanschaf van mijn DAP500 kreeg ik 3 zakjes Quick Clenz om mijn pads schoon te houden.

Ik was positief verbaasd over de werking van dit product.

Nu ik aan het laatste zakje begin is het tijd voor nieuwe.

Cobra Quick Clenz zie ik echter niet los te koop in de shop?

Nu zie ik wel Snappy staan, is dit hetzelfde product? En zo nee, wie heeft ervaring met Snappy tov Quick Clen?
 
ik zag dat de snappy nu standaard bij het DAP Raffini pakket geleverd wordt, evenals de blauwe finishing pad (ik had de gele pad en idd ook quick clenz..)

Snappy Clean(3x) - Een prima concentraat voor het reinigen van je pads
 
Beste Forumleden,

Zonder direct al te kritisch te klinken.....

Ik heb bij mijn DAP ook drie zakjes snappie gekregen. En ik vind dat als ik een blauwe pad die ik had gebruikt om de auto in de colllinite te zetten in de oplossing met snappie (opgelost volgens gebruiksaanwijzing) tracht schoon te maken dit niet goed gaat. Ik krijg de resten wax dan echt niet uit de pad. Maar ook met NXT van meg's blijft het product achter. Wellicht is het middel hier ook niet voor bedoeld want als ik pads probeer te reiningen die ik heb gebruikt met SSR 1 of 2,5 of black hole dan worden ze wel goed schoon. Ik reinig pas die ik heb gebruikt voor wax dan ook zoals altijd met dubro of dreft afwasmiddel en heet water.

Groeten GdV
 
Dat je de collinite niet goed weg krijgt uit de pads is inderdaad normaal; zo'n sealant laat zich nu eenmaal slecht verwijderen.
Aan de andere kant vind ik het niet erg als de pad nog wat vettig is van de collinite, het meeste is er toch uit en je gebruikt hem tenslotte enkel daarvoor...
 
Goede tip inderdaad. Machinaal breng ik de wax tot nu toe nog niet aan, dus heb het nog niet mogen ervaren dat het niet zuiver werd. Ik denk dat een APC-oplossing ook wel zou werken, aangezien hij ook makkelijk de was van de auto haalt.
 
dannydehert zei:
Dat je de collinite niet goed weg krijgt uit de pads is inderdaad normaal; zo'n sealant laat zich nu eenmaal slecht verwijderen.
Aan de andere kant vind ik het niet erg als de pad nog wat vettig is van de collinite, het meeste is er toch uit en je gebruikt hem tenslotte enkel daarvoor...

Ik ben wellicht een controlfreak als ik zeg dat ik het liefst alle product uit een pad verwijderd zie als ik hem gereiningd heb, voordat ik die pad gebruik voor een ander product. En als er product achterblijft wordt de pad na een tijd wellicht hard of verteerd eerder?

Is de Collininte 915 ook al een sealant of is dat een echte carnauba wax? En hoe krijgen ze die zo duurzaam?
 
Danny bedoelde dat je de pad die je niet schoonkrijgt (Collinite waxen zijn 'detergent resistant' en moeilijk schoon te maken) hierna alleen maar gebruikt voor Collinite. En niet meer voor een ander product.

Ik doe hetzelfde met mijn Collinite 845; de pads die ik daarvoor heb gebruik ik alleen maar voor deze wax. Voor elk product gebruik ik een andere pad. Als er teveel Collinite achterblijft kan dat idd opdrogen en schadelijk zijn voor je pad. Ik las hier ook dat sommigen CIF, Dreft en/of Dasty gebruiken om de Collinite eruit te halen. Meerdere keren in laten werken en spoelen en uiteindelijk gaat het wel weg, waarschijnlijk ook met de Snappy reiniger.

Collinite 915 en 845 zijn carnauba waxen en geen sealants. Ze beschermen wel langer dan de gemiddelde wax, waardoor ze een eigenschap hebben van een sealant. Maar er zit carnauba in, in de 915 meer dan de 845 of 467s.
 
Ik doe mijn "Collinite" pads altijd in een sopje met redelijk sterk aangemaakte wash&shine van Valma.:grinning: Of een warm sopje met een flinke scheut dreft, na de pad met APC 1:4 ingemasseerd te hebben.

Is ook een manier om van de Valma af te komen...

De Snappy Clean of Cobra breken wel prima polijst restanten af, maar om waxen of sealants af te breken heb je of heeeeel veel poeder nodig, of zoals met de Collinites gaat het gewoon moeilijk, of bijna helemaal niet.
 
Eelco zei:
De Snappy Clean of Cobra breken wel prima polijst restanten af, maar om waxen of sealants af te breken heb je of heeeeel veel poeder nodig, of zoals met de Collinites gaat het gewoon moeilijk, of bijna helemaal niet.

Dat is inderdaad ook mijn ervaring. Ik krijg de collinite er met een aantal malen inwerken van dreft overigens goed uit.

Groeten GdV