• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Colad Nitril handschoenen scheurvrij?

Dreier-Reihe

Detailing guru
15 feb 2016
548
128
40
Breda
Hoi,

Gister gaan werken met een nieuw pakje Colad Nitril handschoenen XL. Ik merkte dat ze vrij snel scheuren als je wat scherps aanraakt. (Ja ik was niet aan het detailen ermee)

Echter, een aantal jaar geleden had ik ook een pakje nitril handschoenen van Carclean en daar kon je echt met een schroevendraaier niet doorprikken al zette je veel kracht…scheurvrij dus.

Is Colad minder geworden van kwaliteit, of ander product? Misschien weet jij dat @Dibbuz
 
Er zit sowieso verschil in samenstellingen van Nitril, qua dikte en flexibiliteit. Mocht je echt sterke flexibele handschoenen willen en is prijs geen probleem. Extra dikke latex handschoenen. Ik kan je de link geven maar ze zijn behoorlijk aan de prijs. Wij gebruiken deze werktechnisch maar ze zijn erg sterk en flexibel. Enige nadeel is dat je er eerder allergisch voor kunt zijn.
 
Op het werk gebruik ik soms ook nitril handschoenen, en soms zit er ook gewoon flink verschil tussen exemplaren uit doos A en uit doos B, terwijl het hetzelfde merk, soort en maat handschoenen zijn. Het verschil hoeft dus niet altijd in het merk te zitten, maar kan ook gewoon komen omdat de ene doos van produktielijn A komt, en de andere van produktielijn B.
 
  • Leuk
Reactions: Dreier-Reihe
Er kwamen gewoon snel gaatjes in. Voor detailen zal het denk ik wel prima zijn, maar ik dacht dat die Colad’s jaren geleden anders waren. Scheurvrije nitril bestaan meen ik ook.

Van andere kant, het is wegwerp. Doosje bestellen voor detailen is ok
 
Gebruikte ze bij mijn vorige baan ook altijd de handschoenen( wel een ander merk) En idd zelfde merk e.d. onderling zat vaak ook verschil in. Sinds het hele corona gebeuren gingen de prijzen omhoog en de kwaliteit naar beneden ook in mijn beleving. Was zelf altijd meer van de Latex handschoenen ook. Wat flexibeler en scheurde minder snel.
 
  • Leuk
Reactions: Dreier-Reihe