Laatst had ik op mijn auto na een wasbeurt een tweede laagje Collinite 476 aangebracht. De week ervoor had de auto na een grondige polijstbeurt de eerste laag Collinite gegeven. Netjes de swipetest uitgevoerd en daarna de wax afgenomen. Tot zover geen probleem echter toen ik na een uurtje nog eens ging kijken zag ik op de motorkap een soort subtiele vlekken (ik heb zwarte lak). Alsof de wax nadien nog wat was gaan ademen of werken of zoiets. Dit was met S&W en een microvezel doek trouwens niet goed strak te krijgen. Omdat het niet heel storend was gok ik dat het er met de volgende wasbeurt wel uitgaat.
Kan het zijn dat ik het te dik heb aangebracht? Ook stond er een flauw zonnetje en het zwarte plaatwerk was wel wat warm daardoor. Is het misschien toch niet de verstandigste keus geweest van mij om in die omstandigheden Collinite te gebruiken?
Kan het zijn dat ik het te dik heb aangebracht? Ook stond er een flauw zonnetje en het zwarte plaatwerk was wel wat warm daardoor. Is het misschien toch niet de verstandigste keus geweest van mij om in die omstandigheden Collinite te gebruiken?