• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 476 vlekkerig na een uur

Jesco

Detailing addict
1 mrt 2011
66
52
Laatst had ik op mijn auto na een wasbeurt een tweede laagje Collinite 476 aangebracht. De week ervoor had de auto na een grondige polijstbeurt de eerste laag Collinite gegeven. Netjes de swipetest uitgevoerd en daarna de wax afgenomen. Tot zover geen probleem echter toen ik na een uurtje nog eens ging kijken zag ik op de motorkap een soort subtiele vlekken (ik heb zwarte lak). Alsof de wax nadien nog wat was gaan ademen of werken of zoiets. Dit was met S&W en een microvezel doek trouwens niet goed strak te krijgen. Omdat het niet heel storend was gok ik dat het er met de volgende wasbeurt wel uitgaat.

Kan het zijn dat ik het te dik heb aangebracht? Ook stond er een flauw zonnetje en het zwarte plaatwerk was wel wat warm daardoor. Is het misschien toch niet de verstandigste keus geweest van mij om in die omstandigheden Collinite te gebruiken?
 
Ik denk inderdaad 1) te dik of 2) te lang laten curen. Zeker met warm weer gaat dat heel snel, laat je hem er dan bijv 20 minuten opzitten, dan zit hij zo vast als een huis natuurlijk. Merkte je niks tijdens het afnemen? Had je veel residu in je doek zitten, of veel 'kruimels' wax tijdens het afnemen?
 
De Collinite 476S moet echt wel dun aanbrengen. Zoals Camiel zegt, te dik of te lang laten curen. Wat ook zou kunnen is dat je met een verzadigde doek bent gaan door buffen. Daardoor loop je het risico dat je dus de wax meer uitsmeert dan afneemt.
 
Eens met de 2 hierboven. Vooral als het warmer is / wordt kan een wax na een uur weer 'nazweten'. Hierna gewoon nogmaals het residu afnemen (eventueel met een detailerspray als het aangekoekt is).
 
Dank voor de reacties. Ik denk dus dat de oorzaak een combi van bovengenoemde zaken is. Uitbuffen ging op zich wel goed, niet zo makkelijk als een PB's Natty's maar zeker ook niet extreem zwaar. Ik heb wel de korrelige structuur gezien. Het droogt dan wit op en wordt kruimelig. Dus toch te lang laten zitten denk, in combinatie met te warm, te dik opgebracht. Ik denk dat het misschien 10 minuten gecured heeft. Ik deed bewust niet de hele auto tegelijk. Maar 3 of 4 panelen per keer. Hopelijk trekt het volgende wasbeurt weer strak.
 
Ik krijg de indruk dat je beter met zulke lagen aanbrengen beter een dagje kunt wachten.
Althans, zo doe ik met de EX-P op mijn auto. Ik zal dit eens een keertje testen maar het zal door mensen allang gedaan zijn.

Ben bang dat de te dik aangebrachte lagen alleen weggaan met een sterke shampoo die ook wax stript en dat je dit moet laten "slijten"
Ik hoop dat ik het mis heb..
 
Dat zou best wel eens kunnen zijn dat het te kort op elkaar is aangebracht. Ik wacht ook altijd een dagje tussen de twee lagen. Maar misschien ook ene combi met te dik/ te warm.

Hoop dat het na de komende wasbeurt bijtrekt.
 
Misschien staat het niet helemaal duidelijk in eerste post, maar er heeft een week tijd tussen de 2 lagen wax gezeten.
 
Waarschijnlijk was me dat niet helemaal duidelijk, nu wel!
iig. dan weet ik het niet en misschien op die plekken wat te lang, te dik laten zitten..

Hopen dat het weggaat of je stript het even goed en waagt nog een poging als het echt vlekt en een wasbeurt niet wil helpen.