• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 476s of soft 99 fusso coat 12 md

jelle

Detailing chief
30 apr 2016
306
88
38
De 476s heb ik al in mijn bezit.
Welke van de 2 houd het langer uit ?
Of kan de 476s met een booster de 6 maanden halen.

Een maat van mij wil zijn nieuwe auto gaan doen.
Auto staat altijd buiten en word wisselvallig mee gereden kwa afstanden.
 
de 476s ken ik net maar fusso wel.
Een langere standtijd dan fusso lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Ik heb intussen al wat waxjes geprobeerd en nog geen enkele tegengekomen die in standtijd EN in hydrofobisch gedrag kan tippen aan fusso. Ga je tussentijds met een spray erover, dan verleng je misschien wel wat aan de standtijd maar dan ga je anderzijds ook weer de eigenschappen van die bepaalde wax ''coveren''...
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Het is afhankelijk van veel factoren, zoals in een garage staan, veel of weinig kilometers; bij mij was het na 6 maanden nog aanwezig, rij circa 50.000 km / jaar en staat s nachts binnen; Na 6 maanden breng ik sowieso een nieuwe laag aan.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Mijn wagens slapen buiten in weer en wind, op beide wagens heeft fusso toch dik 4 maand stand gehouden. Denk dat je gemiddeld toch 4-6 maand mag tellen voor een wagen die buiten staat en dagelijks gebruikt wordt + wekelijks/ 2 wekelijks gewassen wordt.
 
  • Leuk
Reactions: Riez
Mijn auto wordt regelmatig gewassen; ieder half jaar doe ik dit uitgebreider door indien nodig een aantal delen te kleien (bijvoorbeeld de voorste spatschermen en onderzijde deur waar vuil eerder terechtkomt, teer delen te verwijderen waar aanwezig en eventueel met non ferro ijzerdelen verwijderen; meestal gebruik ik een paint cleaner zoals https://www.carclean.com/nl/poorboys-world-professional-polish-473ml.html om de lak goed te reinigen, daarna breng ik de wax aan;
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Mij ervaring stand tijd van fusso soft 99 ca 8 maanden van collinite 476s ca 6 maanden
wel de lak van tevoren goed ontvetten met een IPA

 
Eens in de jaar klei, polijst ik de auto en ontvet dan de auto en in de wax.

Anders is het goed wassen en waxen dan haal ik met de 476s maar zo een 3 maanden.

Ben erachter gekomen dat mijn shampoo een wax toevoeging heeft
 
Mijne staat binnen, op het werk echter wel vol in de zon en vlak bij zee dus mogelijk dat dat elkaar weer opheft