• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 845 over Waxguard/Waxoyl

Gunlock

Detailing chief
28 mrt 2019
104
85
Goedenavond allen! Vandaag is de auto bij een poetser langs geweest om wat krasjes te verwijderen die ik er met de hand niet uit kreeg. Als cadeau is er een Wax guard lakverzegeling overheen gegaan.

Zelf krijg ik aanstaande dinsdag mijn spulletjes van Carclean binnen met waaronder Collinite 845. Is het zaak om eerst Waxguard te verwijderen of kan ik er overheen gaan met Collinite?
 
Eens met @RedCat
Wel een “ervaring”. Zelf heb ik ook zo’n soort behandeling op nieuw afgeleverde auto gekregen. Gek word ik van het feit dat beading continu ruk is, omdat volgens mij niets wil hechten aan de laag. Binnenkort jakker ik de DAP er dan ook overheen met een fijn polijstmiddel.
 
inderdaad weg met die zooi en een gewone goede wax eroverheen
maar eerst die oude rommel van de auto verwijderen door je auto met dreft te wassen is die
rommel zo verdwenen daarna even goed ontvetten en dan de wax er op die je wilt;):cool:
 
Dreft weet ik dan niet, maar een paintcleaner werkt in elk geval en is daar in basis ook voor bedoeld.
Dreft gebruik ik voor de afwas.
 
  • Grappig
Reactions: Quincy
Dreft stript vrijwel niets. Trust me on that one, ik ben grootverbruiker van Dreft. :) Bij verschillende LSP's, verser en ouder, bleef de boel intact.

Recent de lak "gestript" met APC+D en dat leek minstens de beading/sheeting te slopen. Daarna gewaxed.

Wassen met APC+D 1:4 -->
20200327_183109.jpg


Water-film op klep versus beading op zijpaneel -->
(Klep ligt dus water op, totaal geen beading/sheeting)
20200327_183258.jpg
 
@LAWRENCIO_XD - Ik had de klep al gewassen, nog niet gedroogd. Vervolgens gewoon de APC+D op de vochtige mitt gespoten.

Ben er alleen nog niet zo'n fan van want ik heb zojuist de auto gewassen en beide verse waxen leken voor 90% weg te zijn.

De stripdown wil ik ook nog steeds proberen. IPA 1:10 wilde niet alles strippen, dus daar was ik ook nog niet helemaal happy mee.
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
Het lijkt erop dat er residu over is gebleven van de APC+D, die dan vervolgens de waxlagen heeft aangetast? Strip Down staat inderdaad ook op mijn lijst, alleen daarmee moet je (volgens de CC webshop) de auto twee keer wassen, wat ik een beetje omslachtig vind
 
Ja klopt wel, eerst auto wassen, niet drogen, vervolgens spuit ik wat product op een wash mitt, wrijf het panneel ermee goed in (niet laten opdrogen) en dan afspuiten & dan drogen. Kan niet anders vrees ik. Maar het werkt prima.
 
Stripdown is een optie. Zelf gebruik ik bijv Crudzilla, voordat ik foam.
En anders pak ik Prof Polish en doe daarmee een rondje.

APC gebruik ik voor andere zaken dan een waxlaag strippen.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407