• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 845

Wiebezwartecorsa

Detailing addict
24 sep 2017
38
53
51
Drenthe
Hoelang moet de wax 845 drogen alvoor ik hem kan uitwrijven?
En ik heb een flesje waarvan de inhoud niet vloeibaar is. Moet ik die eerst in warm water leggen oid want dit is 1 dikke drap
 
De fles moet je inderdaad even onder een warme kraan o.i.d houden.
De wax moet je gewoon dun aanbrengen, en je kan hem afnemen wanneer hij opgedroogd is.
Met dit weer, gaat het wat langer duren voordat hij is opgedroogd!
Het is daarom altijd aan te raden om een swipe test te doen

Swipetest:

De wax laten curen oftewel laten drogen. dit kan, afhankelijk van de weersomstandigheden, temperatuur van de lak, zon, schaduw, 5 tot 30 minuten duren.
Met een schone droge vinger een ? of | trekken over de wax. Is de veeg schoon, dat wil zeggen, geen vettige laag achterlatend, dan is de wax genoeg gecured om af te nemen.
Vouw de doek in 4-en. Gebruik bij elk paneel een schone kant van de doek. Als je het goed doet, heb je 8 schone kanten van de doek.
Merk je dat de doek nog stroef gaat, dan moet je de wax ook nog even laten curen, of je hebt het te dik aangebracht.

Bedankt @nicknameless :p (https://forum.carclean.com/threads/hoe-gebruik-ik-collonite-845.2297/)