• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite Liquid Insulator Wax No. 845 in de zon te gebruiken?

jaapwal

Detailing rookie
7 jul 2022
1
2
Mijn fles Poorboys Natty's Liquid Blue is bijna op en ik lees zeer goede reviews over de Collonite No. 845, nu kan ik mijn auto alleen behandelen op de algemene parkeerplaats en geen schaduw.
Is de Collonite in de volle zon te gebruiken?

 
In de volle zon is inderdaad niet aan te raden. Mocht je niet kunnen wachten tot een dag met weinig zonneschijn dan zou ik je aan willen raden paneel voor paneel te doen en snel uit te poetsen.
 
Als je een donkere lakkleur hebt, is dat midden op de dag in de volle zon eigenlijk niet te doen. Ik los dat op door de auto zo mogelijk in de schaduw te parkeren, en zonodig een parasolvoet met parasol naast de auto om schaduw te krijgen op de lak. Een andere mogelijkheid: als het 's avonds lang licht is, en niet vochtig wordt kun je bijvoorbeeld ook om een uur of 7 's avonds de Collonite er op zetten, dat scheelt een stuk in temperatuur (en in laktemperatuur nog meer).
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Als de lak maar niet te heet is cq wordt, want dan wordt het buffelen ipv uitbuffen.
Ik heb deze vanmorgen in de vroege ochtend aangebracht op mijn zwarte auto en redelijk vlug uitgewreven, bleek toch na een paar uur dat er een waas op de lak tevoorschijn komt, weer uitgewreven maar komt toch telkens weer terug, moet ik dit anders oplossen of zal dit na een paar keer uitwrijven wegblijven? De lak is nu behoorlijk heet in de zon helaas. Ik had het beter in de garage gedaan zoals gewoonlijk denk ik
Of moet ik nu wachten tot vnv en dan nogmaals proberen of beter in de schaduw met prep ontvetten?
 
Dat is opzich geen probleem. Dat is gewoon het zweten van de wax.
Je kunt eventueel in de schaduw de lak nog even afnemen met een detailing spray (maar zeker geen ontvetter zoals prep, anders kun je weer opnieuw beginnen).
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Dat is opzich geen probleem. Dat is gewoon het zweten van de wax.
Je kunt eventueel in de schaduw de lak nog even afnemen met een detailing spray (maar zeker geen ontvetter zoals prep, anders kun je weer opnieuw beginnen).
Wat is een goede spray aub?
Is er nog een betere wax om machinaal te gebruiken op zwarte metallic lak?
 
Ik vind zelf de kenotek showroom Shine ook erg prettig. Of sonax bsd, maar dat zie ik eigenlijk meer als een spray sealant ( al is het officieel een detailler)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR