• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite toppen met Dodo?

madtraxx

Detailing rookie
11 aug 2008
520
0
Aankomende zondag ga ik een le mans blauwe bmw cabrio doen.

Deze is op zich wel netjes van de dealer gekomen maar het kan beter;

Het volgende staat op de planning:

Foamen
Wassen
Kleien
Lime Prime
Black Hole
Collinite 845

Nu vraag ik me af of deze te toppen is met Dodo Purple Haze?

Ik weet dat collinite en Natty's geen probleem is maar ik vraag me af of dit ook met Dodo Juice het geval is.

Het gaat om deze kleur en model auto;

92964_68_preview.jpg
 
Zolang er geen cleaners in de wax zit moet het volgens mij gewoon kunnen en naar mijn weten zitten er in Dodowax geen cleaners behalve need for speed.
 
Zit net te denken, ik kan denk ik beter voor Blue Velvet gaan :)
Wat is het toch een luxe om gewoon te kunnen twijfelen over de wax die je gaat gebruiken :party:
 
:D soms is het ff lastig, ik moet ook eerlijk zeggen dat het meguiars spul niet meer op komt, gelukkig is mijn zwager helemaal gek ervan :):-"

Dennis, denk je dat ik de Collinite nog even uit moet laten dampen? aangezien die vrij chemisch is?
 
ik heb ook eens collonite met daarop dodo rubbishboys gedaan.

ik was er nog niet echt tevreden mee moet ik zeggen, korte beading (ja kan allerlei oorzaken hebben)

volgende wat ik us ga doen is EERST dodo en dan collonite
 
@Nick.. dat zou ik niet doen.. de Collinite heeft een cleaner in zich.. waardoor je de dodo weer aantast. Gebruik liever 2 lagen dodo.. das zat!
 
hmmm, met Natty's op Collinite had ik geen problemen met de beading... begin nu te twijfelen of ik deze combinatie wel moet doen en niet gewoon de Blue Velvet na de Black-Hole aanbreng. Volgens mij word de Lime Prime dan wel overbodig..
 
Het is zo dat Collinite "solvent-heavy" is ,deze oplosmiddelen zorgen ervoor dat je de wax makkelijk kan aanbrengen. Deze zouden je vorige waxlaag kunnen aantasten indien deze niet volledig gekuurd is. Maar moest je deze als basis laag zetten ,zoals in je planning zie ik geen probleem zolang je hem minstens een paar uren laat kuren (mss wat verkeerd uitgedrukt ,ik bedoel ,laat voldoende tijd tussen de lagen). En daarna de dodo zet.
Lime Prime is niet overbodig ,aangezien deze milde cleaners bevat ,het kan de lak alleen maar tengoede brengen.
 
Change of plans, de BMW gaat niet door :( kreeg een sms dat het vanwege prive-omstandigheden niet door ging. Maarja, mijn zwager zijn Golf moest ook nog een keer gedaan worden, en ik had nog een spotrepair van een Passat in de planning. Morgen dus maar even allebei aanpakken :grinning:
De BMW is voorlopig verplaatst naar een nader te bepalen datum.
 
Gisteren even de proef op de som genomen met de Collinite 845 toppen met Pete's 53. Ik moet zeggen tegenvallend/teleurstellend. De glans waar de Pete's om bekend staat bleef uit.

1. Wassen
2. Kleien
3. Wolfgang Pre wax paint cleaner
4. Collinite 854 machinaal, standje 2, blauwe pad, 45 minuten curen.
5. Motorkap zo'n 3 uur later 1 laagje Pete's 53, 15 minuten laten curen.

Optisch totaal geen verschil tussen wel of geen Pete's 53. Nu is Dodo geen Chemical Guy maar dit bevestigd een beetje mijn vermoeden dat de Collinite toppen met een wax geen wereld van verschil geeft.
 
Kijk top dat je het even hebt getest :) ik ga dus gewoon de Collinite opzetten vandaag :)