• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite uit je pads krijgen?

madtraxx

Detailing rookie
11 aug 2008
520
0
Laatst de collinite weer eens gebruikt en ik heb nu een pad waar ik het niet meer uit kan krijgen. Heb hem al meerdere keren ingespoten met APC onverdund maar ik blijf het ruiken en voelen dat het nog in de pad aanwezig is. Iemand een idee om het eruit te krijgen?

heb ik ook last van. vaak proberen schoon te maken .
maar na een tijdje trek het behoorlijk in de pad.

ik heb gewoon een nieuwe besteld

Hoi;

Een wat grotere hoeveelheid wax (in je pad dus) heeft een wat grotere hoeveelheid onvetter nodig. Bovendien heb je een ruime hoeveelheid water nodig om al het vet te verwijderen.

Smeer je pad aan beide zijden in met Dreft. Masseer de Dreft zachtjes in de pad. Enkele minuutjes laten zitten. Nu afspoelen onder de warme kraan. Knijpen en weer loslaten. Je kunt het zien wanneer de meeste wax opgelost is. Daarna gewoon in de wasmachine meewassen.
Eventueel een emmertje met 1 - 2 liter heet water. Flinke hoeveelheid Dreft aan beide zijden van de pad inmasseren. In het emmertje leggen. Regelmatig knijpen en weer "loslaten" ............

Kortom, gebruik voldoende Dreft en wees niet te voorzichtig met het knijpen en naspoelen.

Net zoveel pads aanschaffen als je waxen, sealants of glazes hebt. Denk dat dit het makkelijkste is, er blijven immers altijd resten hangen in de pad. Heb voor ieder middeltje een aparte 'hand'pad, enkel de machine pads worden netjes schoon gemaakt, aangezien ik het gekke werk vindt om 4 witte pads etc. aan te schaffen.

ik heb zowiezo voor elk product een andere pad.

pad met collinite ook al heel erg vaak gebruikt, ik kan wel elke week die pad uitgebreid gaan schoonmaken,maar dan heb ik er liever 2 of 3 op voorraad thuis.

Jullie hebben deze pad met Collinite 845 na 3 weken niet uitwassen gezien ? :-d
P1020007.webp

Normaal nooit last van met Dreft/Dasty en inderdaad goed inmasseren en weer uitwassen (x4 keer)

Ik gebruik zo'n microfiberwasmiddel. Twee dagen lang de pad(s) weken in een emmertje en daarna nog even in de wasmachine. De Collinite resten zijn dan weg :-)^

Even een oud(er) topic omhoog schoppen.....

Dit weekend een auto van een kennis in de Collinite gezet met een rode handaplicator. Tevens de velgen met Collinite behandeld met een MF doekje (Action). De handpad en het doekje heb ik een uurtje in een emmer laten staan met een bodempje water en PB APC. Vervolgens uitgespoeld en beide nogmaals met APC ingewreven en uitgespoeld. Echter, ik heb nog steeds het idee dat de pad niet echt schoon is.

En het doekje heb ik in de wasmachine gedaan met de andere gebruikte doeken. 60 ml Cobra Micro restorer erbij en wassen op 40 graden. Na afloop van de wasbeurt stinkt de hele was nog naar Collinite terwijl er maar een klein, voorgewassen doekje bij zat.

Zijn er intussen nieuwe ideeën hoe poetsmiddelen te behandelen die zijn gebruikt met Collinite?

Gr. Theo

Een tip die hier ooit eens gepost is door Eelco: als je nog wat van dat spul hebt uit een grijs verleden, gebruik hiervoor dan
Valma Wash&Shine :-p
De enige reden dat ik hier nog zo'n fleske heb staan. (is overigens wel zowat het enige product waar mijn huid erg van geïrriteerd raakt)
Mocht dat nog niet afdoende zijn, dan gebruik ik even een scheutje Micro Restore dat ik even met een beetje water in de pad masseer.
Goed uitspoelen en je hebt een zo goed als schone pad.
Overigens heb ik een aparte pad voor mijn Collinite.

Ik heb thuis in de kast een sprayfles met Meg's Super Degreaser 1:2 staan.
Pad flink insprayen en masseren, kwartier laten intrekken, uitspoelen en herhalen indien er nog residu aanwezig is.
Meestal daarna nog een nacht in een restje biotex, dan is over het algemeen wel t meeste verdwenen.

Bij gebrek aan middeltjes: Valma Wash&Shine, flink geconcentreerd en een nacht laten weken.

Moet overingens wel zeggen dat de kleuren van de Dodo waxen wel erg hardnekkig zijn.