• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite welke wordt hier beter gevonden?

patrick@166

Detailing trainee
17 mei 2016
161
43
49
hilversum
collinite no 845 insulator wax of collinite 476 s vaste wax?

zelf werk ik al best lang met volle tevredenheid met no 845 insulator wax

de vaste wax no 476 heb ik zelf nog nooit geprobeerd. ik ben benieuwd welke van de twee hier beter word bevonden.
 
collinite no 845 insulator wax of collinite 476 s vaste wax?

zelf werk ik al best lang met volle tevredenheid met no 845 insulator wax

de vaste wax no 476 heb ik zelf nog nooit geprobeerd. ik ben benieuwd welke van de twee hier beter word bevonden.
845= makkelijk machinaal aan te brengen dat is het grootste voordeel.
476=nog steeds makkelijk in gebruik nog steeds easy on easy off.
915= erg mooie wax en mijn favoriet maar breng em superdun aan!

Heb je geen ervaring met vaste waxen probeer 476 ,heb je die ervaring wel dan zou ik zeggen probeer 915 een keer.
 
In mijn ervaring is de 845 makkelijk aan te brengen met de machine en 2-3 maanden standtijd.
De 476s breng je handmatig aan en behaalt van de 3 de langste standtijd.
De 915 zit tussen beide in, geeft meer warmte aan donkere kleuren en is makkelijk afneembaar.

(Voor allemaal geldt dat het dun aangebracht moet worden)

845 gebruik ik eigenlijk niet meer, maar zou ik pakken als ik met de DAP snel wil waxen.
476s gebruik ik op lichte kleuren (waar de oliën van de 915 geen/weinig zin hebben) of voor standtijd.
915 gebruik ik sowieso op donkere kleuren.



Greetz
 
Zelf heb ik alleen nog ervaring met mcguiars en collinite 845 en ik moet zeggen dat die collinite 845 verbluffend waterafstotend is.
Op de foto's hieronder zie je de beading en dit was na alleen afspoelen van de auto dus geeneens gewassen.
Omdat het erg veel regent wou ik alleen de pekel eraf hebben vandaar, dus als ie gewassen en dus schoon is is de beading NOG beter, kan je nagaan. :)
Deze heb ik handmatig aangebracht trouwens, uiteraard na een goede wasbeurt. :)
greetz Arno.

IMG_6979.jpg
IMG_6978.jpg
IMG_6977.jpg
 
@Patjer1 ik gebruik collinite 476. Die heeft dacht ik dezelfde inhoud. Na inmiddels ruim 30 waxbeurten is het blik half leeg.

En het blik is al ruim 6 jaar oud.
 
Vind de wax in fles wel erg dun net water de boot wax niet mij favoriete middel hoe is de auto wax . In de wax in 473ml verpakking ook zo dun en helder
 
Ik heb de 845 gehad en gebruikt, maar destijds overgestapt op de 476 en deze toch echt beter qua standtijd.
De 915 zou in theorie wat beter te doen zijn op de donkere kleuren, maar heb je er geen dan raad ik toch echt de 476 aan
 
In het algemeen is Collintite erg makkelijk in gebruik met goede standtijd.
845 is met name erg makkelijk met de machine aan te brengen.
476/915 zijn allebei easy to use als je ze maar dun smeert
Ik vind 915 erg prettig werken.
 
Wat Ric zegt ;)

Alleen werkt 476s echt het allermakkelijkst. Of je het er nu dik of dun opsmeert, altijd easy on and off!!

Met de 476s is het altijd raak, elke keer weer. Neem van mij aan, koop deze.