• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

colourlock vs gliptone

bmwhans

Detailing addict
13 mrt 2011
100
65
Ik lees hier veel over de produkten van gliptone,nu heb ik zelf een aantal produkten van colourlock;
reiniger mild
lederfresh mat
verzegeling
protector
Geeft de conditoner van gliptone een matter resultaat als de protector van colourlock?
En is de protection conditioner van gliptone een 2 in 1 produkt waar je bij colourlock eerst de verzegeling en dan de protector moet gebruiken?
gr hans
 
Ik ben volledig met paulus eens! Ik had ervoor ook colourlock wat zeker een heel goed merk is maar nu ik de conditioner gebruik van gliptone, merk ik wel dat hierbij het leder beter bestand is tegen het opglansen (door wrijving van uw kleding).
De protector van colourlock is ook heel mat maar beschermt het leder minder goed tegen wrijving van kleding waardoor je het leder sneller opglanst. (Dit heb ik zelf ondervonden door de 2 producten te gebruiken op het leder van dezelfde wagen uiteraard.)

grtz
 
Gebruiken jullie de protection conditioner of de gewone conditioner van gliptone?
Bij colourlock kun je het beste eerst de verzegeling gebruiken tegen slijtage en daarna de protector.
Is dat dan bij gliptone niet nodig als je de protection contioner gebruikt?
Wat ik vreemd vind is dat na het schoonmaken de instap wangen nog blijven glimmen,ik dacht dat na schoonmaken de instapwangen weer hetzelfde zou zijn als de rest,hoe zou dat nu toch kunnen?
Wil ik nu de instapwangen weer mat hebben zal het van de gebruikte produkten moeten komen.
 
Dat ze blijven glimmen is idd vreemd, daar kan ik spijtig genoeg ook geen antwoord op geven. Want zowel met gliptone als colourlock heb je een matte uitstraling. Uiteraard is dit wel NADAT het product ingetrokken en gedroogd is! Je zit dat het beste de dag erna... Hier kan ik spijtig genoeg niet meer verder helpen

Hebben de wangen het aan beide kanten? Want mss dat bij een stoel het leder ooit vervangen geweest is door bv slijtage en een ander kwaliteit opgeplaatst hebben?

grtz
 
Vaak is een lederen interieur van de fabrikant af niet volledig van echt leder.

De zitting en rugleuning zijn vaak van echt leder en de wangen van skai (kunstleder)
hiervoor heb je dan weer andere spullen nodig, ik moet in mijn interieur nog even kijken hoe het uitpakt.

Colourlock heeft overigens gewoon spullen voor kunstleder, aniline reiniger en protector geloof ik