• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

combi van mothers kit klei (geel) + DJ born slippy refill

Berkant

Detailing addict
9 mei 2010
776
62
Van het weekend was mijn mothers clay lube echt op en ben ik overgegaan op de DJ born slippy deze heb ik volgens het programmatje dat hier op het forum te vinden is verdund.
Na een zeer vieze motorkap gedaan te hebben en ik mijn klei wilde oprollen om daarna weer een plakje te maken brokkelde deze helemaal uit elkaar bleef aan mijn handen klefen en plakte met geen mogelijkheid meer aan elkaar.

Ik vond de DJ born slippy lekker werken maar niet in combinatie met de mothers gele klei, welke klei werkt zonder problemen met de DJ born slippy ?

Wat raden jullie aan en hebben jullie ook wel eens deze ervaring gehad ?

Ik heb afgelopen weekend de Dodo Juice Supernatural met Born slippy gebruikt.

Klei is prima en niet te duur voor de hoeveelheid. Wel goed je handen nat houden want hij plakt wel wat.
Heb idd wel vaker gelezen dat de Born slippy niet geschikt voor iedere klei is. Naar het schijnt gaat ie ook niet zo goed samen met Meguiars klei.

Ik werk vanaf het begin al met de Mothers klei en Dodo Juice Born Slippy.
De detailerspray van Mothers heb ik dus niet gebruikt met de klei zelf.
Ik heb geen enkel probleem met de klei. Het plakken herken ik wel, behoedt mij voor vallende klei :cool
Edit; in de zuid Franse zon boven 30 graden celcius plakt de Mothers klei wel heel erg :-/

Misschien dat de combinatie van de Mothers spray en de Born Slippy de brokkeling geeft :weetniet
Born Slippy (500 ml) heb ik gewoon in een klein 5l vaatje gedaan en aangevuld met ontkalkt water.
En ik spoel de klei tussendoor af in water, wordt ie schoon van en gaat ie veel langer mee.

Hans

Ik zal de volgende keer een nieuw stukje klei proberen eens kijken of dit beter gaat werken, ook bedacht ik me later dat ik de verhouding niet helemaal goed heb gedaan 100ml born slippy op een totaal product van 1 liter dus 900 ml water.

Wat had moeten zijn 90ml born slippy op 910ml water, er is neit veel uitgegaan zal er volgende keer wat water bij gooien.

Ik heb hetzelfde probleem met m'n Mothers klei en de Born Slippy. De klei kwam nog niet in aanraking met de detailspray van Mothers, wel met spray and wipe 1/1.

Het onderwerp is al weer enige tijd oud, maar ook in had gisteren last van het feit dat the mothers klei brokkelig werd en zelfs kleur afgaf. Heb de auto gewassen, NIET afgedroogd en vervolgens icm born slippy gekleid. Dacht in eerste instantie dat het lag aan het feit dat het kwam omdat ik de auto niet gedroogd had. Maar het zal wel komen door de combi klei en lubricant.

Klei was 2x eerder gebruikt icm mothers detailspay en later met S&W toen geen problemen gehad.

Kan iemand dit bevestigen, en welke wat zachtere klei is wel geschikt om te gebruiken met Born Slippy?

Heb de Born Slippy gebruikt met de Supernatural klei en de Meguiars consumenten klei, (ver)werkt beide prima.

ik gebruik dezelfde combi en heb er geen problemen mee. Dat de klei iets plakt herken ik wel en da's inderdaad handig...zo laat je hem niet gemakkelijk vallen :-"

Bij mij ook geen problemen met de combinatie dodo juice concentraatje /klei .

Alle klei gebruik ik ermee en geen "brokkeltjesklei" .

Mijn 1e klei (setje mothers) had ook wel wat last met brokkelen , maar dit kwam denk ik door het gebruik met de originele mothers-spray en later de born slippy én het te lang doorgebruiken van de klei . Ik vermoed dat de klei toen amper nog goed werkte en voor de nieuwe mothers-spray wacht ik meestal om deze te gebruiken tot er een kleiblokje terug zo goed als "op" is.

Misschien ligt het aan de combinatie van eerst de originele spray te gebruiken en dan een andere ...:weetniet

Het aanlengen van het concentraatje doe ik altijd met demi-water.

@grandscenicman: ik heb de klei inderdaad eerste keren gebruikt met andere lubricant. Ik moet volgende week nog een auto doen. Ik het nog nieuwe mothers klei liggen, en dan weer Born Slippy inzetten, kijken wat er gebeurt!

Bedankt alle voor de input!

Ik heb vandaag een nieuw stuk mother's klei gebruikt in combinatie met Born Slippy. En totaal geen problemen :jippie .
Klei bleef lekker bij elkaar en goed kneedbaar. Hij brokkelde niet af, of iets dergelijk.

Het zal wel aan het feit gelegen hebben dat ik eerste stuk, in eerste instantie met mothers lubricant heb gebruikt en vorige week met Born Slippy.
Heb het stuk van vorige week ook nog eens uit het zakje gehaald en het gaf ook meteen af, er bleef ook een laagje aan mijn vingers hangen.

Weer wat geleerd! Blijf bij de combi klei/lubricant waar je mee begint.

@doaps : Tof dat je geen problemen hebt deze keer ivm brokkelpap oid . :-)^

Toch nog ff afwachten als je de klei nog een keer hebt gebruikt , dan pas kan je van een geslaagde operatie spreken .

Ik heb het brokkelen van klei voorgehad toen ik PB klei gebruikt met Born Slippy. Dezelfde klei was daarvoor gebruikt geweest met PB Spray en Wipe. Daarna al heel wat andere kleien alleen met Born Slippy gebruikt zonder problemen. Blijkbaar dus de combinatie van de verschillende glijmiddelen die het brokkelen veroorzaakt ....???