• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Combinatie van HD reinger - handpistool - foam gun

Neelis

Detailing guru
24 okt 2010
263
150
Hallo iedereen, ik zit met het volgende.
Ik ben me aan het orienteren op een HD reiniger en kort pistool en foam gun, maar omdat ik nog niks heb, vind ik het lastig om een handige keuze te maken.

Karcher als HDreiniger lijkt een slimme keuze, want die zie ik overal, maar dat is niet echt een goede reden om een Karcher te kopen. Ik sta dus open voor een ander merk.

Waar ik naar toe wil is een setup als die van dutch79:

Compacte gun, lans met een tip om een hoekie en de foamgun die ik direct in de gun klik en uitwisselbare nozzles met verschillende hoeken.
Nu lees ik van dutch79 dat de aansluiting tussen gun en slang wel een uitdaging was en dat voorkom ik liever.
Daarom vraag ik jullie om jullie ervaring om dit vlak.

Wat is een handig keuze?
 
Ik zou in het goedkopere segment voor een Nilfisk gaan, (betere pomp en dergelijke) en dan zelf apart een Quick Release pistool kopen met bijbehorende nozzles én een goede foamlans zoals de Monello - Lancia. ;)

De QR-pistolen die je hier wel eens voorbij ziet komen, die worden bij Ome Ali besteld en de Foamlans gewoon bij Carclean.
 
Ok dankje, dit geeft me wel een beetje een richting. Ik las al meer positiefs over de Nilfisk hd reinigers.

De aansluiting tussen de Nilfisk hd slang en het QR-pistool, dat is nou net iets wat ik nog niet voor me zie.
Als ik hier kijk, dan zie ik een insteeknippel voor de pistoolzijde: https://nilfiskdealer.nl/nilfisk-hogedrukslang-soft-8-meter

Aan de Ali QR-pistolen zitten verschillende aansluiten (M22, QR, M14), maar geen Nilfisk insteeknippel. En dat lijkt me precies waar dutch79 tegen aan liep.
 
Ik weet hier ook het fijne niet meer van, maar weet wel dat er wat rondzwerft aan info op het forum. (Ook over de aansluitingen) Zo zijn er inderdaad schroefkoppelingen, maar ook dus ''QR''-koppelingen om de nippel van de slang in te klikken. De Swivel-guns hebben dit, bijv.
 
Karcher en Nilfisk zijn vergelijkbaar, ik lees hier en daar een lichte voorkeur voor Nilfisk maar beiden hebben hele goedkope en relatief dure modellen dus het kan ook binnen het merk nog verkeren. Kranzle is prijzig maar een klasse apart. Zoveel merken zoveel meningen...

Zie o.a. https://forum.carclean.com/threads/...e-kranzle-hogedrukreiniger.23342/#post-420441 en https://forum.carclean.com/threads/hogedrukreiniger-advies.23525/

Wat betreft quick release, ongeacht het merk is het handig om alle aansluitingen te standaardiseren op G1/4 als universele snelkoppeling. Evt is G3/8 een alternatief voor de zwaardere aansluitingen maar bij Nilfisk niet echt nodig denk ik. Er zijn oa op Ali veel koppelstukjes te krijgen van elk merk naar G1/4. Zoek maar op Nilfisk to g1/4 quick release bijv. Ik heb goede ervaringen met de Bearforce shop aldaar. Ben zelf voor een Mosmatic pistool gegaan, weet niet of er veel verschil zit met goedkopere broeders maar die is erg goed, let iig even op de swivel onderaan de gun dan draait de slang los tov het pistool, dat werkt veel prettiger.
 
Ik heb mijn Nilfisk C 135 omgebouwd naar een short trigger gun met quick release connector voor de Monello foamlance en verstelbare nozzle.

20200617_145535.jpg


20200617_145442.jpg


Werkt ideaal, geen gehannes meer met die lange lance.


 
Ben ook nog op zoek naar een goede set. De Lancia foam kit heb ik al, nu nog een goede hogedrukreiniger.

9 meter lijkt mij dan lekkerder werken. Ook afhankelijk van de grote van de auto natuurlijk.

 
Correct en tevens juist @Neelis

Thanks!
Net wat spullen besteld op Aliexpress wat betreft een handpistool, connectors en nozzles.
Van een vriend kan ik een Karcher lenen om deze spullen uit te proberen, van daar uit ga ik verder kijken. Als dit naar m'n zin werkt, dan zal ik een foam gun bestellen en een HD reiniger.

Bedankt iedereen zo ver :)
 
  • Leuk
Reactions: GuidoA
Ik heb zojuist een short trigger besteld voor een nilfisk E serie. Heb er echter zelf nog nooit besteld dus kan nog niet zeggen of het goed is.

Als je benieuwd ben kan ik je in pm de site doorgeven :)
 
Misschien handig voor anderen, ik heb het volgende besteld:

[Mod] Helaas zijn commerciële links niet toegestaan.[/Mod]
 
Laatst bewerkt door een moderator: