• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Commandant Car Polish nr. 5

Tiporon

Detailing addict
15 mrt 2009
684
68
62
laatste auto die ik onder handen nam(samen met corsawim;) ) had stevige krassen.
Daar ik een beginnende "dapper" ben had ik nog niet alle producten in huis.
De swirls en krassen werden overwonnen met Ultimate Compound.
Maar toch waren er krassen die niet wilden verhuizen...
Dan in de kast achter oude potjes en busjes gezocht en nog een portie Commandant Car Polish nr. 5 gevonden.
Wanneer ik dit gekocht heb(nog lang,lang voor mijn carclean-periode...)weet ik echt niet meer.
Met de restjes die er moeizaam uitdruppelden een poging gedaan en jawel...de krassen verdwenen voor de laatste procenten en waren nog nauwelijks waarneembaar.
Nu is mijn grote vraag met welke producten Commandant Car Polish nr. 5 kan vergeleken worden in de Meguiars , Poorboys World etc. reeks
 
Waarmee heb je het aangebracht en hoe heb je het verwerkt?
 
De huidige 5 noemen ze mild op de site van Valma.
De oude (jaren '80) staat echter stijf van de chemie. (petroleum, do not inhale!!)
Als je het mij vraagt, bewaren voor de grove klussen en niet voor de auto

Oppervlakte roest, teer, rookaanslag, gaat er allemaal vanaf.
Meer iets voor de barbeque, uitlaat enz.

Hans
 
ik heb het met een Dap500 gedaan icm een CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad.
En bedoel je met oud de commandant die ik nog gevonden heb.
Is de huidige Commandant Car Polish nr. 5 dan een goede aankoop?
Voor die prijs moet je immers niet laten
 
na de combi die e gebruikt heb, moet je na bewerken met iets lichters..

doe me een lol, bestel alsjeblieft het monello raffini polijst pakket, voordat je nog meer chemische bende op je lak smeert..

k gebruik het alleen als het echt moet (commandant m5 scratch remover)
 
geen paniek!
Die commandant was maar een experiment op een Corsa van 11jaar oud
En dan ook nog zeer voorzichtig met de Dap
 
Waarom heb je niet nog enkele passes met Ultimate Compound gedaan i.p.v naar Commandant te grijpen ?
Met UC kan je veilig doorpolijsten tot je voldoende correctie bekomt (krassen verwijdert) .
UC is gebaseerd op SMATtechnologie (Super Micro Abrasive Technology) ,deze bevat super kleine schuurkorrels die niet verkleinen tijdens het polijsten waardoor je lang kan polijsten .
In de meeste gevallen moet je zelfs niet nabehandelen of verfijnen en kan je direct overgaan tot waxen of sealen !
 
Er zal een forse laag van de lak verdwenen zijn na de Commadant actie.
 
OK,ik heb het begrepen:klap
De commandant is verwijderd naar de KGA.
Maar waarom staat hij dan nog te koop bij CC?
Ik had echt de indruk dat het met de UC niet goed kwam hoor.
 
miniron zei:
Maar waarom staat hij dan nog te koop bij CC?

Omdat er nog steeds mensen zijn die er verknocht aan zijn en/of niet weten dat er inmiddels veel betere en veiligere producten op de markt zijn. Wie is er niet groot geworden met een fles turtle en commandant en een oud T-shirt :D
 
Daar staan wel meer producten die "wij" niet zullen aanschaffen maar houd er rekening mee dat er meer verkocht wordt dan aan de leden hier alleen !
Waarom Commandant / Turtle wax bij winkel-X halen als je het ook bij CC kan krijgen ;)