• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To Complete how to video polijsten

GuidoA

Detailing guru
15 jun 2020
458
135
Er is op Youtube een hoop materiaal te vinden over polijsten, maar het is wel zaak om door de bomen het bos te zien en dus in dit geval het juiste filmpje te vinden. Ik heb er al een hoop bekeken maar deze vind ik dit toch wel een van de betere. Ik hoop dat mede forummers, m.n. de beginnende, hierbij gebaat zijn:

 
Video verdiend wel een bumpje omhoog!

Klinkt wel zorgelijk rond 16:30....:worried:.
Gebeurd het door de lak heen branden echt zo makkelijk of valt dat wel mee?
 
Sws veel tips op het kanaal. Met humor weet ie een goede les te geven. Zeker de moeite waard om het kanaal te abonneren :D

Greetz Emiel
 
Video verdiend wel een bumpje omhoog!

Klinkt wel zorgelijk rond 16:30....:worried:.
Gebeurd het door de lak heen branden echt zo makkelijk of valt dat wel mee?
Het is wat de wet van Murphy zegt he: alles wat fout KAN gaan, gaat uiteindelijk een keer fout. Maar hij geeft voor dat stukje juist aan dat het met een D/A niet snel zal gebeuren mits je verstandig omspringt met het apparaat. Maar je kan altijd tegen een zwakke lak aanlopen, maar dat had uiteindelijk dan toch wel gefaald, ook zonder je polijstwerk.
 
  • Leuk
Reactions: Marc O
Beetje heen en weer in emotie.
Het ene moment denk ik “ja we gaan kijken voor een DAP EVO!”, het andere moment denk ik “O jee wat kan er allemaal fout gaan....”.

Maar de video is in ieder geval erg uitgebreid, zeker de moeite waard van het bekijken.
 
@Marc O Wees gerust, zelfs met een rotary moet je nog heel wat doen voordat je echt door de lak heen gaat. Natuurlijk moet je wel altijd oppassen en de juiste techniek/stappen volgen, maar de kans dat er met een D/A iets gebeurd is gewoon niet groot:
 
  • Leuk
Reactions: Marc O
De dap is wel redelijk hufter proef. En als je blijf twijfelen mag je wel eens langs mij rijden en de dap even proberen. Ik woon zelf ook in spijkenisse.
Wat een top aanbod! Zeer gewaardeerd.
Ik heb met @Rippie afgesproken dat ik na de eerstvolgende wasbeurt bij hem langs ga om de lak te beoordelen.

Wil graag binnenkort eerst een glaze en wax handmatig aanbrengen (gewoon voor de ervaring).
En na de lakbeoordeling kan ik gaan kijken of en zo ja welke polijststappen nodig zijn.
Hierop wil ik eind van de zomer machinaal aan de gang gaan.
 
@PizzaPieter - Nee, 5 passes zijn 5 passes. ;)

Pass, als in 'passeren'. Hij is dus 5x over het defect of gedeelte defect gegaan.

Een 'hit' is een werkvlak polijsten waarbij je de éénmaal de bijbehorende hoeveelheid polijstmiddel op de pad aanbrengt, de machine op de lak zet (hit, raken) en het polijstmiddel doorwerkt tot deze is afgebroken.

Zo heb je altijd een indicatie van hoeveel werk iets was.
 
  • Leuk
Reactions: PizzaPieter