• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Compressor 220v

audiownsu

Detailing trainee
31 jan 2020
37
20
Even raad vragen aan de forumleden dan maar als je er zelf niet echt uitgeraakt dacht ik zo....
Ik ben al een 2tal maanden aan het zoeken achter een compressor die genoeg kan geven voor het werk waarvoor ik hem wil gebruiken.
De compressor zou moeten dienen om te zandstralen (van velgen, meubels & kleinere auto onderdelen) en een aantal tools die ik gebruiken zal voor cardetailing.
Ik heb op het oog de tx-3-bis-compressor, kostprijs 1500 euro, die ik ondertussen bij een andere handelaar aan 1400 zou krijgen, maar nog steeds wat aan de hoge kant is.
Er ligt geen drijfstroom op de plaats waar deze komt te staan dus ik ben echt gebonden aan een 220v-240v compressor. Is er iemand van jullie die zelf een compressor heeft die veel geeft (800l/min) en werkt op 220v - 16 amp? Of iemand die weet waar dit type compressor voor een goedkopere prijs wordt aangeboden?

Kind regards =)

audiownsu

Detailing trainee
31 jan 2020
37
20
Hoezo nova_niek ? Ook op zoek achter een compressor die veel geeft op v220?

nova_niek

Detailing addict
23 sep 2015
29
50
55
Ja!
Ik heb een redelijk knappe Abac compressor met 50 liter tank, maar die is te klein om mijn luchtsleutel langer dan 10 seconden rond te slingeren.

audiownsu

Detailing trainee
31 jan 2020
37
20
Hoeveel liter geeft ie daadwerkelijk af? Kan je de specs eens posten? Just wondering.

nova_niek

Detailing addict
23 sep 2015
29
50
55
Morgen zal ik een foto maken van de specs (typeplaatje) van de compressor. Werkelijk geen idee wat/hoeveel mijn compressor levert.

nova_niek

Detailing addict
23 sep 2015
29
50
55
Of je gebruikt een flinke windketel om lucht in op te slaan.
Heb ik ook aan gedacht. Zo'n verticale ketel met een losse compressor. Neemt minder vloeroppervlak in en de druk is constanter. Prijzen voor gebruikte ketels vind ik acceptabel en losse compressoren zijn ook goed aan te komen. Keuzes, keuzes...

Timon

Detailing chief
17 jun 2008
303
85
Hier een compressor met hetzelfde (lucht) vermogen maar volgens mij wel met een kleinere tank.
Deze is wel ff een eurotje goedkoper dan de bovengenoemde optie.

Edit: Deze is op 400V o_O

audiownsu

Detailing trainee
31 jan 2020
37
20
Idd goedkoper maar toch op 400volt ipv 220v mono. Ik heb me bijna elke vrije dag suf gezocht naar een compressor. Zelfs op tsjechiche websites waar de 3 bis afkomstig zou zijn maar helaas... als ik de invoerder zou kunnen vinden kan me dat toch ook een serieuse euro besparen bij de aankoop ervan. Voorlopig heb ik tijd genoeg gezien de globale uitbraak van covid19 om verder te zoeken maar de hoop begin ik toch stilletjesaan te verliezen. Alvast bedankt toch voor je opzoekingswerk.