• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Condensdruppels buitenramen elke ochtend?

Jasper1971

Detailing trainee
6 sep 2010
21
47
Met dit weer heb ik elke ochtend natte ramen van dauw/condens, aan de buitenkant dus. Erg gevaarlijk omdat je dan door alle ramen die geen wissers hebben slecht ziet. Ik loop dus elke ochtend een rondje met een wisser. Is hier iets eenvoudigers voor? stopt RainX dit of moet je dan eerst hard rijden voordat de druppels verdwijnen?
 
Een product als Rain-X gaat daar geen verandering in brengen. Ook is het dan niet (veel) sneller weg als je rijdt, omdat de druppeltjes zo klein zijn dat de wind er geen vat op heeft.
 
navraag gedaan bij Carclean, die gaven ook aan dat je voor RainX snelheid nodig hebt, helaas geen alternatief. Om nu met 70km/uur door de wijk te crossen met beslagen ramen gaat me te ver, wordt dus elke ochtend een rondje.

Op zich zo gedaan maar droogt vaak toch lelijk op (strepen).
 
Nee dat begrijp ik maar heb een dubbele bodem in de achterbak dus dat valt wel mee... en als ik op bestemming ben hang ik hem daar uit dan droogt die zo en als ik weer thuis ben weer wassen of in de bak met azijn leggen ...
 
Nee dat begrijp ik maar heb een dubbele bodem in de achterbak dus dat valt wel mee... en als ik op bestemming ben hang ik hem daar uit dan droogt die zo en als ik weer thuis ben weer wassen of in de bak met azijn leggen ...

Maar dat kan je dan in herfstweken elke dag doen toch?
 
Heb hier zelf ook veel last van, maar erger vind ik nog dat m'n voorruit steeds weer beslaat en ik dus steeds even m'n ruitenwissers moet gebruiken om iets te kunnen zien. Is hier iets aan te doen?
 
Deze condens treedt op door temperatuur verschillen waar je niets aan kan doen. Ik zou gewoon je auto eventjes laten draaien en de blazers vol aan zetten.
 
Als er rondom electrische ramen in zitten, even de ramen open en dicht doen? Dit werkt goed bij mijn toyota. De ramen likkers maken de ramen condens vrij. De cuore doe ik even snel rondom met een mf doekje, ook de spiegels.
 
Ik vind de rain x/tw kleer view wel redelijk werken hoor, maar met een trekkertje erover voor het rijden is wel veiliger
 
Let wel op wanneer je veel de ramen op en neer doet wanneer ze vuil zijn want dit veroorzaakt vrij snel vertikale krassen.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Snelheid die je nodig hebt voor Rain-X of vergelijkbaar middel verschilt per raam en per automodel. Bij mijn auto zie ik (op de achterste) zijramen vaak al vanaf 30-40 km/u dat er grotere druppels gevormd worden die naar achteren lopen en dus een schoon spoor trekken, vanaf 50-60 km/u worden de zijruiten echt schoon, en de voorruit begint meestal net boven de 50 km/u en bij 70 km/u waaien de druppels er echt af.

De voorste portierramen even op en neer doe ik dus ook voor het wegrijden bij condens op de ramen (niet doen als de ruitenwissers een slag maken, dan wordt er zo een plons water naar binnen gewerkt)
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Maar dat heb je denk ik ook als je met een wisser over je ruiten gaat en ze zijn vuil... (@Altos )
Idd, dat zou kunnen maar bij de meeste auto's hoopt al het vuil, zand, vogelpoep restjes enzo op in het randje bij je onderste raamrubber waardoor het er eigenlijk tegen aangedrukt wordt door het raamrubber wanneer het raam op en neer gedaan wordt, heb het wel eens vaker gehad dat je echt zo'n scherp krassend zacht geluid hoort hiermee, volgende keer wassen en ja hoor, van boven naar beneden een dunne kras.
Dit is natuurlijk enkel mijn ervaring, herken je niets van dit dan zal deze methode prima zijn. :)
 
  • Leuk
Reactions: CarJunkyXL en Blade