• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cone kiezen

Marcel1973

Detailing guru
Tester of Bling
9 mei 2016
3.409
193
50
Nuland
Hi poetsers,

De SDD is in aantocht, dus de verlanglijst ff updaten.

Ben wel benieuwd of jullie meerdere cones (en zo ja, welke) jullie gebruiken voor bijv.
- velgen
- deurgreep
- spiegel
Kan me nl. voorstellen dat je voor handgreep andere cutting pakt dan velgen.

Daarnaast ben ik wel benieuwd naar ervaringen "levensduur". Slijten ze snel als je een setje velgen hebt gedaan bijvoorbeeld??
 
Ik heb alleen een gele cone en gebruik die bijna alleen voor de lak onder de deurgrepen. Ik denk ondertussen zo'n 20 keer voor een deurgreep gebruikt, heeft wel slijtage maar vervanging is nog niet nodig.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
+1 voor Cordoba.

Ik heb nog een zwarte voor de velgen en een blauwe voor de lak om te finishen. Soms zie wel eens wat restanten gele cone maar slijtage valt inderdaad reuze mee. De finish cones lijken eindeloos mee te gaan.
 
Ik zag dit als review in de shop nl. Vandaar de vraag.

14-04-2015 velgen en deurhendels mee gepolijst, maar de cone pluist heel erg en valt nu al bijna uit elkaar. misschien doe ik iets verkeerd?
Emile

03-03-2013 Gisteren ontvangen en zojuist gebruikt om achter de deurhendels van de Leon te polijsten. Werkt goed. Slechts enkele seconden per deur en alle krassen zijn verdwenen. Echter pluist hij wel snel en valt hij al half uit elkaar...
Werkt goed maar ik vrees voor een hele korte levensduur..
 
@Marcel1973 Ik geloof dat Emile hier niet meer (zo) actief is, als je interesse hebt kan ik kijken of ik 'm kan contacten of hij nog aanvulling heeft op zijn ervaringen.
 
Ik heb een Zwarte finessing cone. Deze is mij aangeraden door CC toen ik een set velgen wilde polijsten die nogal complex waren. :D Ik dacht zelf aan een cone met cutting, maar het advies was om een cone zonder cutting te nemen omdat deze prima zal slijpen en de lak op een velg wat dunner kan zijn.

Een cone krijgt sowieso flink op zijn donder en de mijne heeft inmiddels ook best wel op z'n lazer gehad. Werkt echter nog prima en alle lamellen zitten er nog op.

- velgen
- deurgreep
- spiegel
- velgen

Voor spiegels pak ik gewon de DAP en de rest met de betreffende cone.
 
Thnx, blij met jullie positieve reacties.
Ik zal eerst maar een zwarte halen/bestellen dan. Opschalen kan altijd nog.
 
Je bedoeld deze "finishing"cone?
https://www.carclean.com/nl/product/Monello/Uni_Cone_Black_Finishing_Cone_4__101540?o=srcone

Deze werkt idd zeer goed, de gele ook vind ik maar is uiteraard iets grover.
Van slijtage nog geen sporen.

Hmmm... Toen ik hem kocht heette deze volgens mij toch echt een FINESSING cone. :D Vraag me af waarom er nu dan 2 Finishing cones zijn.


Ik gebruik de Cone op een 220v boor. Kan ik echter wel de snelheid van instellen, want anders jank je de cone in duizend stukken, haha! :p
 
Werkt prima op de (accu) boormachine. Gewoon rustig en met beleid werken.

DSC_8738.JPG
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Check, dank voor de info.
Ik zal er eentje proberen.

Gaat die bij jullie trouwens op de accuboor of...:confused:

Ja ik heb daar speciaal een accuboor voor gekocht met behoorlijk koppel (25Nm), en passend toerenbereik en niet te duur: bij het polijsten met een cone belast je de lagers van de boor loodrecht op de lengterichting van de boor. Die lagers zijn daar niet op berekend, zodat je mag verwachten dat de lagers van de boor het niet zo lang volhouden. Als je een (accu-)boor gebruikt om te boren/schroeven, zelfs boren in klopboorstand dan zijn de lagers berekend op krachten in die richting en zijn de lagers eigenlijk bijna onverslijtbaar, maar ook hier geld als de belastingsrichting van een lager fundamenteel anders is als waar het apparaat voor is ontworpen, is de levensduur erg beperkt.
 
Ja ik heb daar speciaal een accuboor voor gekocht met behoorlijk koppel (25Nm), en passend toerenbereik en niet te duur: bij het polijsten met een cone belast je de lagers van de boor loodrecht op de lengterichting van de boor. Die lagers zijn daar niet op berekend, zodat je mag verwachten dat de lagers van de boor het niet zo lang volhouden. Als je een (accu-)boor gebruikt om te boren/schroeven, zelfs boren in klopboorstand dan zijn de lagers berekend op krachten in die richting en zijn de lagers eigenlijk bijna onverslijtbaar, maar ook hier geld als de belastingsrichting van een lager fundamenteel anders is als waar het apparaat voor is ontworpen, is de levensduur erg beperkt.

Oh, weer wat geleerd!
 
Ik heb de lagers van mijn goedkope schroefboortje idd gemold met het kaalschuren van de kofferbak bij mijn DS.
Het apparaatje werkt nog wel, maar is erg instabiel.

Terug on topic: welke cone kan ik best kiezen voor de RVS bumpers en de wieldoppen van mijn Citroën DSpecial? Met mothers mag&alu krijg ik met de hand wel glans (tussen de krassen in) maar de krasjes gaan er niet uit...