• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cone voor velgen

Hey Polo,

Toen ik een set GT3 velgen moest polijsten, koos ik vanzelfsprekend voor een cutting-cone. Echter werd mij door Carclean attent gemaakt dat de blanke lak op velgen vaak niet zo dik is en ik zou genoeg hebben aan een finishing cone. --> Dit bleek ook het geval. (Uni-cone in de shop, zwart)

Ik veronderstel dat de cutting-cones meer voor lakwerk is, zoals onder deurgrepen en lastig bereikbare plekken.


Greetz
 
Hier ook een zwarte cone, werkt goed met bijvoorbeeld Scholl S30+ of Monello Finale.
 
Ik zou mijn zomervelgen ook willen aanpakken met zo'n cone. Een brutale vraag misschien, maar heeft iemand er één te leen om te zien of het wat is? Ook aangezien ik dit waarschijnlijk maar éénmalig zal doen weet ik niet wat ik moet aanschaffen.
 
@Steff - Bij velgen heb je 99% van de tijd een cone nodig. :p Ook bij de auto zelf kan je deze wel gebruiken.

Een cone krijgt natuurlijk wel flink op z'n lazer en slijt ook wat sneller als bijv. een polijstpad. Het zal geen miskoop zijn en zeker niet als je velgen er mee gaat opknappen. :D
 
  • Leuk
Reactions: Steff