• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Consumentenbond test hogedrukreinigers

Emi

Detailing guru
26 jan 2015
900
150
Zuid-Holland. Vlakbij Carclean.
De resultaten van een test van hogedrukreinigers in de nieuwste Consumentengids.
SmartSelect_20190505-204129_Consumentenbond Kiosk.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en RoyR
Hmm, ik vraag me wel af hoe ze de levensduur bepaald hebben, en hoe hebben ze de reinigingsprestaties (60% van het eindcijfer!) bepaald. Zo te zien heeft de vuilfrees ook behoorlijk meegespeeld in de beoordeling, en dat is nu juist een ding wat voor detailen niet gebruikt wordt.
 
  • Leuk
Reactions: NathanCelica
Vreemde tabel, inderdaad. :D

Lijkt er op dat ze veel van de beoordelingen simpelweg op specs sheet doen (bijv. universeel vs inductie motor ). Vraag me heel erg af of ze de HD's daadwerkelijk aan tests hebben onderworpen op de gescoorde punten om tot een eindbeoordeling te komen.

Overigens lijkt het dan weer niet overal in de tabel zo te werken. Een K2 (luchtgekoeld) die het op duurzaamheid wint van een K3 (watergekoeld) is wel een erg opvallend uitkomst.
 
Dat de consumentenbond soms opvallende uitslagen heeft is mij bekend, maar welke HD adviseren jullie in die prijsklasse van ongeveer 300 euro. Voor mij is lengte van slang een plus wil er ook caravans mee schoonhouden
 
Grappig dat in de Karcher K5 zoveel verschil is qua punten. Terwijl ze toch echt allemaal de zelfde motor hebben.
 
Dat de consumentenbond soms opvallende uitslagen heeft is mij bekend, maar welke HD adviseren jullie in die prijsklasse van ongeveer 300 euro. Voor mij is lengte van slang een plus wil er ook caravans mee schoonhouden
De Nilfisk E 140.3-9 PAD X-TRA Hogedrukreiniger voor 279 euro.
Bevalt prima.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik ben zelf van een Nilfisk C120 overgestapt naar een Nilfisk E145. (Geen poespas erbij) Kostte mij toen zo'n €260, maar ik denk dat deze nu rond de €300 zit met wél poespas erbij.
 
Ik stel mij ook vragen over de levensduur van de HD's. ook wij hebben jammer genoeg geen goede ervaring met Kärchers... de motor is al 2x ontploft. de eerste keer laten herstellen onder garantie, deze keer stappen we over op een Nilfisk eens er wat budget over is.
 
Hier ondertussen al ruim 8 jaar dezelfde Kärcher, enne die staat gewoon in de niet vorstvrije garage en wordt niet afgetapt etc en die doet het nog steeds. Ik gebruik hem overigens niet dagelijks/wekelijks, maar twee maandelijks (gemiddeld).
 
Ben koerier en voor de tweede keer deze week een kärcher k5 gehaald bij een bedrijf. Toen ik zei dat er hier meer mensen problemen hebben met kärcher zei die verkoper inderdaad ook dat hij vaak mensen krijgt die een kärcher willen hebben, waarop hij vraagt waarom? Vervolgens adviseert hij ze een nilfisk of kranzle. Hij weet zelf ook dat de Kärchers niet top zijn.

Dus deze test??? Uit de lucht geviste aannames?
 
Heb een K2 gehad die het 3 jaar best intensief auto wassen heeft volgehouden ondanks de vorst en extreme hittes in de schuur. Nu een K5 en zonder enige problemen een fantastische hd reiniger mee. Ik zeg niet dat Karcher de beste is maar Nilfisk gaan ook stuk. Op de zaak staat een Nilfisk 150 ding en tja, stuk ;) Kan gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Marcel1973