• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

cordoba 2000 zwaar vervuild hemeltje

cordoba2000

Detailing rookie
26 mrt 2013
6
0
Hallo allemaal,

Zoals de titel zegt, het hemeltje is geel/bruin van de nicotine veroorzaakt door de vorige eigenaar.

De raamstijlen waren zo schoongemaakt omdat die van en bepaald vinyl gemaakt zijn.
Het gaat echter om het hemeltje dat van een bepaald katoen gemaakt is.

Ik heb met allesreiniger, pure azijn en ammoniak geprobeerd maar daarmee lukt het absoluut niet.

Dus het gaat niet om de geur maar om de zware verkleuring.

Wat kan ik nu het beste aanschaffen of doen?

Bedankt alvast voor het meedenken.
 
Misschien is een extractor hier nuttig. Deze haalt het vuil uit de stof. Je kunt er een kopen of huren bij je lokale bouwmarkt of verhuurbedrijf.
 
Extractor oppassen dat ie niet te zwaar wordt en los gaat komen.
Handmatig kuizen met ( verdunde ) APC en doekje / borstel met doekje er om heen
 
https://www.Carclean.com/zoeken?search=APC | doe ook even de zoekactie alhier, is nl zga meest gebruikte middel om vervuiling mee weg te halen
 
cordoba2000;321023 zei:

Had ik je op S-O al uitgelegd: APC - All Purpose Cleaner, in het Nederlands 'allesreiniger' al is dat volgens mij net een iets ander product als de APC die een detailer gebruikt. Anders gewoon even naar Carclean rijden tijdens openingstijden: is vanuit Hoogvliet niet zo heel ver, klein stukje voorbij vliegveld Zestienhoven vanuit jouw woonplaats.
 
er staat op joetoebe een tutorial over het reinigen van een hemel.. google maar eens op " Headlining Cleaning - Car Cleaning Guru " De reiniger die daar gebruikt wordt is ook APC die je gewoon bij carclean kan bestellen van verschillende merken.. Wel de APC goed verdunnen! Ik denk zelf 1:10? (ik heb zelf alleen ervaring met de meguiar's APC)
 
bij 1:4 wel goed 'nadeppen" met water en droogwrijven toch? Of kan een 1:4 zonder "naspoelen" blijven zitten?
 
Niet te nat maken anders kan de verlijming loslaten. Soms moet je wel een gok nemen als het echt goor is met bijvoorbeeld een extractor.
Het is geen zekerheid dat het loskomt maar het kan wel.
 
Cordoba;321057 zei:
Had ik je op S-O al uitgelegd: APC - All Purpose Cleaner, in het Nederlands 'allesreiniger' al is dat volgens mij net een iets ander product als de APC die een detailer gebruikt. Anders gewoon even naar Carclean.com rijden tijdens openingstijden: is vanuit Hoogvliet niet zo heel ver, klein stukje voorbij vliegveld Zestienhoven vanuit jouw woonplaats.

Waar dan?
 
solubel;321072 zei:
er staat op joetoebe een tutorial over het reinigen van een hemel.. google maar eens op " Headlining Cleaning - Car Cleaning Guru " De reiniger die daar gebruikt wordt is ook APC die je gewoon bij Carclean.com kan bestellen van verschillende merken.. Wel de APC goed verdunnen! Ik denk zelf 1:10? (ik heb zelf alleen ervaring met de meguiar's APC)

Bedankt Solubel !!!
 
[mod]Houden we het even gezellig?[/mod]


Weet jij niet hoeveel ik aflees enz. daarover kan jij niet oordelen.

Een doodnormale vraag wat APC is.
 
@Codoba2000: er worden in principe gewoon normale antwoorden gegeven, het is dus onnodig om zo te reageren.
 
Zou het niet meteen zoeken op een ander forum maar lekker alhier .... is immers hét forum er voor.
Sowieso in post #4 en post #6 al de goede voorzet gegeven .... denk dat dat wel afdoende mag zijn.
Voor allen: lief blijven kuikentjes van me ( om alvast in de Paas-spirit te komen ) :)
 
@mk-us: de vraag was eerst op Seat-Online gesteld, en daar heb ik de topicstarter op Carclean (sponsor van dat forum) gewezen, evenals een ander op dat forum. Reden om deze kant op te sturen, is natuurlijk de aanwezige kennis en ervaring hier.:party: