• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Corolla verso en citroen c1

bergli

Detailing rookie
17 dec 2010
95
0
Afgelopen week heb ik de auto van mijn ouders een full detail gegeven aan de buitenkant.
Deze auto komt uit 2006 en heeft nog nooit een full detail gehad.

Het stappenplan:
- Alle rubbers en plastic delen nalopen met APC van poorboys
- wassen met poorboys super slicks en suds en de ruiten gescrubd met pro vison glass scrub.
- iron x op wielen en lak
- 50/50 body solvent en valet pro tar en glue remover (ik merkte niet echt verschil, dus werkt allebei!)
- kleien met mothers klei, chemical guys medium klei en poorboys klei (laatste 2 met dank aan dachshound, werkte beide heerlijk) en als claylube de mothers showtime (1:1) en de valet pro citrus bling (1:16, werkt heerlijk!)
- Hierna een testspot, maar welke lamp ik er ook opzette kreeg geen swirls zichtbaar :weetniet. Ik weet wel zeker dat ze er waren, dus ben ik maar aan de gang gegaan met mezzo op wit (en toen zag ik het verschil wel in de zon). Op sommige plekken ben ik aan de slag gegaan met mezzo op oranje of inizio op oranje.
- Omdat dit een goed resultaat gaf ben ik verder gegaan met white diamond op zwart
- Hierna de auto in een wax gezet en wel de diamond white van dodo juice (ook met dank aan dachshound).
- Ook zag de uitlaat er niet meer uit en hier ben ik aan begonnen met mothers mag & alu polish. Helaas ben ik niet in het bezit van een cone of staalwol, dus ben ik zeer tevreden met het resultaat.
- Hierna de ruiten gedaan met poorboys spray and wipe
- Als laatste de bandjes en trims zwart gemaakt met black wow

Genoeg tekst nu de foto's!!

Tijdens de iron-x (het stinkt, maar het werkt zeker :-)^ )
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

img0676yy.webp

img0678k.webp

En ik kreeg hulp!
dsc0026d.webp

Voor foto's met een aantal lakdefecten

dsc0030zr.webp

dsc0028up.webp

dsc0029cz.webp

Na foto's
dsc0034md.webp

dsc0040qw.webp

dsc0042k.webp

dsc0041ju.webp

dsc0044eg.webp

dsc0034md.webp

dsc0035jx.webp

dsc0048fw.webp

En een tweetal foto's van de uitlaat, was alleen vergeten om een voor foto te maken, maar zoals de achterkant eruit zag, zag er alles uit!
dsc0038xa.webp

Ook heb ik van de week mijn eigen auto onderhanden genomen, deze was 2 maanden geleden al een keer aan de beurt geweest, dus heb ik gekozen voor een wash en wax. Aangezien ik toen nog niet de iron x in mijn bezit had, heb ik deze ook maar toegepast op de auto.

Stappenplan:
- alle rubbers en plastic delen nalopen met apc
- Auto gewassen met poorboys super slicks and suds
- iron x behadeling op de lak en mijn witte velgen
- Hierna de glaze aanbrengen, dus black hole op zwart op mijn dapje
- En toen mijn nieuwe aanwinst van de wax uitproberen, namelijk de fuzion mini. Verwerkt en ruikt heerlijk en ook de glans mag er zijn!!
- banden zwart gemaakt met poorboys bold en bright spray
- trims zwart gemaakt met black wow
- ruiten schoongemaakt met spray and wipe

En de foto's!! Wat is zwart toch een heerlijke kleur rofl

Tijdens de iron-x

img0634g.webp

img0635fk.webp

img0637q.webp

img0638mr.webp

Na foto's

img0642dn.webp

img0643m.webp

Bedankt voor het lezen van mijn show off

Opmerkingen en tips zijn welkom! Sommige foto's zijn met mijn telefoon gemaakt, waardoor de kwaliteit minder is!

Mooie resultaten behaald op beide wagens! Heb ook een Verso gedaan, (staat een show off van ergens hier) wat mij erg opviel is dat de lak kneiterhard was, bij deze ook? Ik moest de Flex rotary erbij pakken om de lak weer strak te krijgen. Mooie velgen op de C1!

hallo!
En zat er na de klus een etentje aan te komen??Zoiets zou je toch minstens mogen verwachten ,na al dat labeur!!:-b
Anders print je deze reactie maar ff af en kan je ook bewijzen dat je het niet zelf verzonnen hebt!:lol
Nen afhaalchinees kan ook net nog:-b
De auto's zien er idd weer spik en span uit,je mzg er best trots op zijn ,op zo'n resultaat.
groeten danny

Bedankt voor de reacties... En het etentje werd de frietzaak, niemand had meer zin om te koken :-b

Paulus de Boskabouter zei:
Mooie resultaten behaald op beide wagens! Heb ook een Verso gedaan, (staat een show off van ergens hier) wat mij erg opviel is dat de lak kneiterhard was, bij deze ook? Ik moest de Flex rotary erbij pakken om de lak weer strak te krijgen. Mooie velgen op de C1!

Ik merk als ik er nu naar kijk dat er indeRdaad niet alles uit is, maar dat is het voordeel van een zilvere auto, dit zie je niet zo goed. De lakdefecten heb ik inderdaad wel een paar keer aan moeten pakken voordat ik resultaat had. Dus ik denk wel dat je kunt stellen dat deze auto een harde lak heeft, maar dat is geen probleem meer voor de volgende keer aangezien ik de pro900 heb aangeschaft van de week.

Alleen nu nog een keer een workshop en dan moet het goed komen!