Afgelopen week heb ik de auto van mijn ouders een full detail gegeven aan de buitenkant.
Deze auto komt uit 2006 en heeft nog nooit een full detail gehad.
Het stappenplan:
- Alle rubbers en plastic delen nalopen met APC van poorboys
- wassen met poorboys super slicks en suds en de ruiten gescrubd met pro vison glass scrub.
- iron x op wielen en lak
- 50/50 body solvent en valet pro tar en glue remover (ik merkte niet echt verschil, dus werkt allebei!)
- kleien met mothers klei, chemical guys medium klei en poorboys klei (laatste 2 met dank aan dachshound, werkte beide heerlijk) en als claylube de mothers showtime (1:1) en de valet pro citrus bling (1:16, werkt heerlijk!)
- Hierna een testspot, maar welke lamp ik er ook opzette kreeg geen swirls zichtbaar :weetniet. Ik weet wel zeker dat ze er waren, dus ben ik maar aan de gang gegaan met mezzo op wit (en toen zag ik het verschil wel in de zon). Op sommige plekken ben ik aan de slag gegaan met mezzo op oranje of inizio op oranje.
- Omdat dit een goed resultaat gaf ben ik verder gegaan met white diamond op zwart
- Hierna de auto in een wax gezet en wel de diamond white van dodo juice (ook met dank aan dachshound).
- Ook zag de uitlaat er niet meer uit en hier ben ik aan begonnen met mothers mag & alu polish. Helaas ben ik niet in het bezit van een cone of staalwol, dus ben ik zeer tevreden met het resultaat.
- Hierna de ruiten gedaan met poorboys spray and wipe
- Als laatste de bandjes en trims zwart gemaakt met black wow
Genoeg tekst nu de foto's!!
Tijdens de iron-x (het stinkt, maar het werkt zeker ^ )
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
En ik kreeg hulp!
Voor foto's met een aantal lakdefecten
Na foto's
En een tweetal foto's van de uitlaat, was alleen vergeten om een voor foto te maken, maar zoals de achterkant eruit zag, zag er alles uit!
Ook heb ik van de week mijn eigen auto onderhanden genomen, deze was 2 maanden geleden al een keer aan de beurt geweest, dus heb ik gekozen voor een wash en wax. Aangezien ik toen nog niet de iron x in mijn bezit had, heb ik deze ook maar toegepast op de auto.
Stappenplan:
- alle rubbers en plastic delen nalopen met apc
- Auto gewassen met poorboys super slicks and suds
- iron x behadeling op de lak en mijn witte velgen
- Hierna de glaze aanbrengen, dus black hole op zwart op mijn dapje
- En toen mijn nieuwe aanwinst van de wax uitproberen, namelijk de fuzion mini. Verwerkt en ruikt heerlijk en ook de glans mag er zijn!!
- banden zwart gemaakt met poorboys bold en bright spray
- trims zwart gemaakt met black wow
- ruiten schoongemaakt met spray and wipe
En de foto's!! Wat is zwart toch een heerlijke kleur rofl
Tijdens de iron-x
Na foto's
Bedankt voor het lezen van mijn show off
Opmerkingen en tips zijn welkom! Sommige foto's zijn met mijn telefoon gemaakt, waardoor de kwaliteit minder is!
Deze auto komt uit 2006 en heeft nog nooit een full detail gehad.
Het stappenplan:
- Alle rubbers en plastic delen nalopen met APC van poorboys
- wassen met poorboys super slicks en suds en de ruiten gescrubd met pro vison glass scrub.
- iron x op wielen en lak
- 50/50 body solvent en valet pro tar en glue remover (ik merkte niet echt verschil, dus werkt allebei!)
- kleien met mothers klei, chemical guys medium klei en poorboys klei (laatste 2 met dank aan dachshound, werkte beide heerlijk) en als claylube de mothers showtime (1:1) en de valet pro citrus bling (1:16, werkt heerlijk!)
- Hierna een testspot, maar welke lamp ik er ook opzette kreeg geen swirls zichtbaar :weetniet. Ik weet wel zeker dat ze er waren, dus ben ik maar aan de gang gegaan met mezzo op wit (en toen zag ik het verschil wel in de zon). Op sommige plekken ben ik aan de slag gegaan met mezzo op oranje of inizio op oranje.
- Omdat dit een goed resultaat gaf ben ik verder gegaan met white diamond op zwart
- Hierna de auto in een wax gezet en wel de diamond white van dodo juice (ook met dank aan dachshound).
- Ook zag de uitlaat er niet meer uit en hier ben ik aan begonnen met mothers mag & alu polish. Helaas ben ik niet in het bezit van een cone of staalwol, dus ben ik zeer tevreden met het resultaat.
- Hierna de ruiten gedaan met poorboys spray and wipe
- Als laatste de bandjes en trims zwart gemaakt met black wow
Genoeg tekst nu de foto's!!
Tijdens de iron-x (het stinkt, maar het werkt zeker ^ )
En ik kreeg hulp!
Voor foto's met een aantal lakdefecten
Na foto's
En een tweetal foto's van de uitlaat, was alleen vergeten om een voor foto te maken, maar zoals de achterkant eruit zag, zag er alles uit!
Ook heb ik van de week mijn eigen auto onderhanden genomen, deze was 2 maanden geleden al een keer aan de beurt geweest, dus heb ik gekozen voor een wash en wax. Aangezien ik toen nog niet de iron x in mijn bezit had, heb ik deze ook maar toegepast op de auto.
Stappenplan:
- alle rubbers en plastic delen nalopen met apc
- Auto gewassen met poorboys super slicks and suds
- iron x behadeling op de lak en mijn witte velgen
- Hierna de glaze aanbrengen, dus black hole op zwart op mijn dapje
- En toen mijn nieuwe aanwinst van de wax uitproberen, namelijk de fuzion mini. Verwerkt en ruikt heerlijk en ook de glans mag er zijn!!
- banden zwart gemaakt met poorboys bold en bright spray
- trims zwart gemaakt met black wow
- ruiten schoongemaakt met spray and wipe
En de foto's!! Wat is zwart toch een heerlijke kleur rofl
Tijdens de iron-x
Na foto's
Bedankt voor het lezen van mijn show off
Opmerkingen en tips zijn welkom! Sommige foto's zijn met mijn telefoon gemaakt, waardoor de kwaliteit minder is!